استاندارد مبانی و واژگان سیستم های مدیریت کیفیت ایزو ISO 9000
ISO 9000 2005 : Quality management systems – Fundamentals and vocabulary
مجموعه استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ (و استاندارد مبانی و واژگان سیستم مدیریت کیفیت ISO 9000) بدین منظور تهیه گردیده اند تا سازمان ها را از هر نوع و اندازه ای که باشند در استقرار و اجرای موثر سیستم های مدیریت کیفیت یاری دهند. برای درک صحیح و فهم عمیق هر یک از استانداردهای سری ایزو ۹۰۰۰ مانند ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۹۰۰۴ و دیگر استانداردهای حاوی الزامات یا استانداردهای راهنما بسیار بهتر و بلکه واجب است که اصطلاحات، مفاهیم و مبانی استانداردهای مدیریتی را به صورت جامع و مانع بدانیم.
هر فردی که در حوزه سیستم های مدیریتی و استانداردهای مدیریت کیفیت مشغول به فعالیت می باشد اعم از مدیران و کارشناسان واحدهای تضمین کیفیت در سازمان ها و همچنین مشاوران و دیگر کسانی که مرتبط هستند این فرض را بر خود قطعی بدانند که زبان مشترک این استانداردها را بدانند و درک کنند.استاندارد مبانی و واژگان سیستم مدیریت کیفیت ISO 9000، مبانی سیستم های مدیریت کیفیت را تشریح و اصطلاحات مربوط به سیستم های مدیریت کیفیت را تعیین می کند. بندها و اجزاء استاندارد و فایل متن کامل این استاندارد در ادامه ارائه می گردد.
بندهای استاندارد
۱ – هدف و دامنه کاربرد
۲ – مبانی سیستم های مدیریت کیفیت
۲ – ۱- دلایل وجودی سیستم های مدیریت کیفیت
۲ – ۲- الزامات سیستم های مدیریت کیفیت و الزامات / خواسته های مربوط به محصولات
۲ – ۳- رویکرد سیستم های مدیریت کیفیت
۲ – ۴- رویکرد فرآیندی
۲ – ۵- خط مشی کیفیت و اهداف کیفیت
۲ – ۶- نقش مدیریت رده بالا در سیستم مدیریت کیفیت
۲ – ۷- مستندسازی
۲ – ۸- ارزیابی سیستم های مدیریت کیفیت
۲ – ۹- بهبود مداوم
۲ – ۱۰- نقش فنون آماری
۲ – ۱۱- سیستم های مدیریت کیفیت و سایر محورهای سیستم مدیریت
۲ – ۱۲- رابطه بین سیستم های مدیریت کیفیت و الگوهای تعالی
۳ – اصطلاحات و تعاریف
۳ – ۱ – اصطلاحات مربوط به کیفیت
۳ – ۲ – اصطلاحات مربوط به مدیریت
۳ – ۳ – اصطلاحات مربوط به سازمان
۳ – ۴ – اصطلاحات مربوط به فرآیند و محصول
۳ – ۵ – اصطلاحات مربوط به ویژگی ها
۳ – ۶ – اصطلاحات مربوط به انطباق
۳ – ۷ – اصطلاحات مربوط به مستندسازی
۳ – ۸ – اصطلاحات مربوط به بررسی
۳ – ۹ – اصطلاحات مربوط به ممیزی
۳ – ۱۰ – اصطلاحات مربوط به مدیریت کیفیت در مورد فرآیندهای اندازه گیری
پیوست الف (اطلاعاتی) – روش به کار رفته در تهیه واژگان
متن استاندارد مبانی واژگان سیستم مدیریت کیفیت ISO 9000
ویرایش استاندارد : ۲۰۰۵
فرمت : pdf
حجم : ۵۹۵KB
سازمان منتشر کننده : سازمان ملی استاندارد ایران
دانلود : ISO 9000 2005
دانلود فایل متن کامل استاندارد سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9000:2015 ، مبانی و واژگان
ISO 9000:2015 – Quality management systems, Fundamentals and vocabulary
ثبت دیدگاه
مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟به ما بپیوندید !