سرفصل ها، محتوا و شرایط برگزاری دوره آموزشی مبانی مدیریت
آموزش مبانی مدیریت (در دو سطح اصول مدیریت مقدماتی و پیشرفته)
برگزاری دوره آموزشی مبانی مدیریت به صورت آنلاین (مجازی) امکانپذیر می باشد
***
محتوا و شرایط برگزاری دوره آموزشی مبانی مقدماتی مدیریت |
|
مدت دوره : ۱۶ ساعت | تاریخ برگزاری : طی چهار روز |
بهای تدریس : تومان برای هر روز | |
اهداف برگزاری
– به روزآوری دانسته های مدیریتی مدیران سازمان از دانش مدیریت – بهبود سطح مهارتهای ادراکی، انسانی و مدیریتی در به کارگیری دانش |
|
سرفصل ها و مطالب دوره
· کارگاه آموزشی برنامهریزی (کسب تسلط در اجرای فرآیند برنامهریزی)
· کارگاه آموزشی حل مسئله و تصمیمگیری
· کارگاه آموزشی گزارشنویسی
· کارگاه آموزشی توسعه مهارت های رهبری
· آزمون کتبی · پاسخ به پرسشها |
|
تعیین سطح یادگیری و ارزیابی اثربخشی آموزشی
– هماهنگی و برنامه ریزی انجام یک آزمون ساده کتبی و سنجش سطح یادگیری فراگیران در درک مفاهیم و مبانی مدیریت – اجرای پروسه سنجش اثربخشی دوره آموزشی مطابق مدل چهارسطحی کرک پاتریک شامل : · سطح یک : واکنش، · سطح دو : یادگیری، · سطح سه : رفتار و · سطح چهار : نتیجه |
|
معیارهای اثربخشی آموزش در سطوح چهارگانه
– سطح ۱ : واکنش داشتن واکنش مثبت نسبت به دوره برگزار شده شامل فضای آموزش، مدرس، جزوه و محتوای دوره – سطح ۲ : یادگیری کسب نمره بالاتر از متوسط در آزمون کتبی (برای این افراد گواهینامه حضور و گذراندن دوره صادر می شود) – سطح ۳ : رفتار · مشاهده تغییر در رفتارهای مدیریتی فراگیران در محیط کار، · ارزیابی مافوق مستقیم و گزارش مشاهده محسوس تغییر در نگرش و رویکرد کاری فرد · تحول در انجام فعالیت ها، کارها و وظایف شغلی مطابق آموزه های دریافت شده · استفاده از ادبیات و به کارگیری اصطلاحات و واژگان به کار رفته در دوره آموزشی – سطح ۴ : نتیجه مقایسه شاخص های عملکردی قابل اندازه گیری در مقاطع پیش و پس از برگزاری دوره |
|
منابع و امکانات برگزاری دوره آموزشی
– محیط فیزیکی مناسب تشکیل کلاس متناسب با تعداد نفرات – تجهیزات آموزشی : ویدئوپروژکتور، وایت بورد، سیستم صوتی (در صورت نیاز)، رایانه – محتوای آموزشی : فایل ارائه کلاسی (جزوه آموزشی) – تنظیم مناسبات و رعایت پروتوکل های بهداشتی |
|
منابع و مراجع
– هنری مینتزبرگ – مهدی الوانی – استفان رابینز – فرد آر دیوید – انتشارات مدرسه کسب و کار هاروارد – علی رضاییان |
|
متدهای آموزش
– سخنرانی، ارائه مفاهیم و مبانی، تشریح مدل ها – تکرار، جمع بندی، بازآموزی و پرسش های متعدد از فراگیران و جلب مشارکت آنها – ارائه مثال، موردکاوی – به کارگیری استدلال قیاسی و استدلال استقرایی در تشریح مدل ها و الگوهای مدیریت – کارگاه آموزشی، ارائه تمرین و انجام آن در کلاس، بررسی نتایج و دادن بازخورد و اصلاح کارهای انجام شده – هماهنگی و توجیه تعدادی از افراد حاضر در دوره برای اجرای سناریوهای از پیش طراحی شده
|
***
تدریس دوره آموزشی مبانی مدیریت، شرکت ایفا سرام، اردکان، یزد
برگزاری دوره آموزشی اصول مدیریت در شرکت چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی
دیدگاه های اخیر