آموزش خلاقیت و نوآوری در دوره آموزشی خلاقیت و نوآوری
مدت دوره : ۲ روز – ۱۲ ساعت | ساعت برگزاری : ۸ تا ۱۴ | ||
تاریخ برگزاری : با هماهنگی سازمان | نحوه برگزاری کلاس : حضوری | ||
اهداف برگزاری دوره (اهداف دانشی و اهداف مهارتی از آموزش خلاقیت و نوآوری)
· ارتقاء دانش کارکنان و مدیران در حوزه خلاقیت و نوآوری · بهبود مهارت های تفکر خلاق و طراحی و ارائه ایده ها و پیشنهادهای خلاقانه |
|||
مخاطبان :
مدیران ارشد þ مدیران میانی þ سرپرستان و کارشناسان ارشد þ کارشناسان þ کارکنان þ |
|||
شایستگیهای پایه (پیش نیازها) : دوره خلاقیت و نوآوری پیشنیاز ندارد. | |||
سرفصل ها ، محتوا و مطالب دوره خلاقیت و نوآوری
|
|||
مدرس : حسین عبدی، مدرس دوره و مربی کارگاه آموزشی خلاقیت و نوآوری – کارشناس ارشد مدیریت گرایش توسعه منابع انسانی
رزومه به پیوست ارائه شده است. |
|||
طرح درس
جلسههای دوره آموزشی و کارگاه مهارت خلاقیت و نوآوری |
زمان | شرح | |
روز اول | |||
روز دوم | |||
روش پیشنهادی برای ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی برگزار شده:
متد پیشنهادی برای اجرای پروسه سنجش اثربخشی دوره آموزشی، مدل چهارسطحی کرک پاتریک می باشد. |
|||
سطح ۱ : واکنش
داشتن واکنش مثبت افراد نسبت به دوره برگزار شده شامل فضای آموزش، مدرس، جزوه و محتوای دوره سطح ۲ : یادگیری هماهنگی و برنامهریزی انجام آزمون کتبی و سنجش میزان به خاطرسپاری و یادگیری افراد سطح ۳ : رفتار · تغییر در رفتار فراگیران با ارزیابی و گزارش مافوق مستقیم از مشاهده تغییر در انجام وظایف شغلی مطابق آموزشهای دریافت شده · استفاده از ادبیات و بهکارگیری اصطلاحات و واژگان بهکار رفته در دوره آموزشی در گزارشها، جلسهها و مکاتبات داخلی سطح ۴ : نتیجه تعیین اینکه آیا یادگیری و تغییر رفتار منجر به ارزش افزوده برای سازمان شده است با مقایسه شاخصهای عملکردی، پیش و پس از دوره |
|||
منابع و امکانات برگزاری دوره آموزشی :
– محیط فیزیکی مناسب تشکیل کلاس متناسب با تعداد نفرات – تجهیزات آموزشی : ویدئوپروژکتور، وایت بورد، سیستم صوتی (در صورت نیاز)، رایانه – محتوای آموزشی : فایل ارائه کلاسی (جزوه آموزشی) – تنظیم مناسبات و رعایت پروتوکل های بهداشتی |
|||
منابع و مراجع :
– هندبوک خلاقیت آکسفورد – ادوارد دو بونو – متن استانداردهای ایزو سری ISO 56000 |
|||
متد آموزش :
– سخنرانی، ارائه مفاهیم و مبانی، تشریح مدل ها – تکرار، جمع بندی، بازآموزی و پرسش های متعدد از فراگیران و جلب مشارکت آنها – ارائه مثال، موردکاوی – به کارگیری استدلال قیاسی و استدلال استقرایی در تشریح مدل ها و الگوها – کارگاه آموزشی، ارائه تمرین و انجام آن در کلاس، بررسی نتایج و دادن بازخورد و اصلاح کارهای انجام شده – هماهنگی و توجیه تعدادی از افراد حاضر در دوره برای اجرای سناریوهای از پیش طراحی شده |
|||
مواد و محتواهای آموزش خلاقیت و نوآوری :
· فایل ارائه کلاسی حاوی ۱۴۷ اسلاید که شامل مدل ها و همچنین اسلایدهای حاوی متن برای مطالعه پس از کلاس جهت خودآموزی فراگیران می باشد. · منابع کمکی شامل کتاب و معرفی وب سایت · نمایش فیلم |
|||
بهای ارائه خدمات آموزش خلاقیت و نوآوری : قیمت دوره آموزشی خلاقیت و نوآوری بر اساس مدت زمان دوره و توافق با کارفرمای محترم تعیین می گردد. | |||
آیتم های ارزیابی فراگیران :
o امتیاز حضور کامل در جلسههای کلاس o نحوه انجام و ارائه تمرینها، بازیهای آموزشی و سناریوها در کلاس (جدیت و دقت) o سطح مشارکت در کلاس شامل شوق یادگیری، پاسخ به پرسشهای شفاهی، طرح سوالهای جالب و کاربردی، بیان مثالهای واقعی از محیط کار شرکت پس از بیان مطالب توسط مدرس o میزان صحت و دقت سوالها و تمرینهای محول شده به فراگیران جهت انجام بین روزهای کلاس o امتیاز آزمون کتبی در جلسه آخر |
|||
توضیحات :
۱) سرفصل های ارائه شده مطابق با نظر و بازخورد سازمان کارفرما قابل اصلاح و بازنگری می باشد. ۲) در روش برگزاری دوره به شیوه حضوری، در صورت رعایت پروتوکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی، محدودیتی در تعداد نفرات وجود ندارد. ۳) به طور معمول به کارفرمایان محترم پیشنهاد میشود در صورت صلاحدید، برای نفراتی که امتیاز ارزیابی آنها در بازه ۲۰ درصد بالایی امتیاز کامل (۸۰ تا ۱۰۰) قرار میگیرد، آیتمهای انگیزشی در نظر گرفته شود. ۴) همچنین درخواست میشود، یک نفر از مدیران محترم سازمان در ابتدای جلسه اول حضور یافته و در مورد اهداف مدیریت از برنامهریزی و برگزاری این دوره آموزشی و اهمیت تمرکز بر دوره جهت یادگیری و بهکارگیری تکنیکها و مدلها تأکید نمایند. همچنین در صورت اتخاذ تصمیم جهت اعطای آیتم انگیزشی، در مورد آن اطلاعرسانی نمایند. |
|||
دیدگاه های اخیر