دانلود استاندارد ایزو ISO 10001 رضایت مشتری – راهنمای منشور رفتاری برای سازمان ها

Quality management – Customer satisfaction – Guidelines for codes of conduct for organizations Edition 2007

حفظ سطح بالایی از رضایت مشتری برای بسیاری از سازمان ها چالش بزرگی است. یک راه برای روبرو شدن با این چالش، تقریر و استفاده از منشور رضایت مشتری است. منشور رضایت مشتری متشکل از قول ها و تمهیدات مرتبطی است که مواردی مانند تحویل محصول، برگشتی های محصول، نحوه عمل در خصوص اطلاعات شخصی مشتریان، آگهی کردن و احکامی در خصوص اوصاف خاصی از یک محصول یا عملکرد آن را مطرح می کند.

منشور رضایت مشتری می تواند بخشی از رویکردی اثربخش برای مدیریت شکایات باشد. این امر دربرگیرنده موارد زیر است.
الف – پیشگیری از شکایات به وسیله استفاده از یک منشور اجرایی مناسب
ب – رسیدگی به شکایت های درونی، برای مثال وقتی که بیانیه های نارضایتی دریافت می شود
ج – حل و فصل اختلافات برون سازمانی، وضعیت هایی که در آن ها اختلافات را نتوان به شکلی رضایت بخش در درون سازمان حل و فصل کرد

این استاندارد ملی برای کمک به سازمان در تعیین اینکه تمهیدات منشور در خصوص رضایت مشتری اش نیازها و خواسته های مشتری را برآورده می کند و اینکه رضایت مشتری در منشور دقیق بوده و گمراه کننده نباشد راهنمایی را فراهم می نماید.

استفاده از استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت  INSO ISO 10001  – رضایت مشتری – راهنمای منشور رفتاری برای سازمان ها، می تواند
  • روش های منصفانه معامله و اعتماد مشتری را افزایش دهد
  • درک مشتری را از آنچه که می شود از سازمان در مورد محصولاتش و روابطش با مشتری انتظار داشت، بهبود دهد در نتیجه احتمال سوءتفاهم ها و شکایات کاهش می یابد
  • نیاز به مقرارت جدید برای جهت دادن به رفتار سازمان در مورد مشتری اش را بالقوه کاهش می دهد

 

استانداردهای مرتبط
  • ایزو ۹۰۰۱
  • ایزو ۹۰۰۴
  • ایزو ۱۰۰۰۲
  • ایزو ۱۰۰۰۳

 

فایل متن استاندارد  ایزو  INSO ISO 10001  رضایت مشتری – راهنمای منشور رفتاری برای سازمان ها

چاپ اول ۱۳۹۲

ویرایش استاندارد اصلی: ۲۰۰۷

فرمت: pdf   حجم: ۵۶۱ KB

سازمان منتشر کننده : سازمان ملی استاندارد ایران

دانلود : INSO-ISO-10001

 

دانلود استاندارد ایزو ISO 10001 رضایت مشتری - راهنمای منشور رفتاری برای سازمان ها ISO 10001-2007

دانلود استاندارد ایزو ISO 10001 رضایت مشتری – راهنمای منشور رفتاری برای سازمان ها

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.