آموزش دوره کنترل کیفیت عمومی در شرکت محصولات کاغذی لطیف

آموزش دوره کنترل کیفیت عمومی در شرکت محصولات کاغذی لطیف (هلدینگ سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، تاپیکو)

تدریس و آموزش دوره کنترل کیفیت عمومی در شرکت محصولات کاغذی لطیف (هلدینگ سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، تاپیکو)

بیستم بهمن ماه جاری، یک دوره آموزشی کنترل کیفیت عمومی را در محل شرکت محصولات کاغذی لطیف (وابسته به هلدینگ سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین – تاپیکو) را تدریس کردم.

در دوره آموزشی کنترل کیفیت عمومی، کارکنان واحدهای کیفی شرکت، بازرسان کنترل کیفیت و کارکنان آزمایشگاه ها حضور داشند. تدریس دوره آموزشی کنترل کیفیت عمومی در یک روز و به صورت فشرده برگزار گردید. در این دوره به جز کارکنان واحد کنترل کیفیت، کارشناسان تضمین کیفیت شرکت نیز حضور داشتند.

 

آموزش دوره کنترل کیفیت عمومی در شرکت محصولات کاغذی لطیف - تاپیکو

تدریس و آموزش دوره کنترل کیفیت عمومی در شرکت محصولات کاغذی لطیف، زیرمجموعه هلدینگ سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، تاپیکو

 

شرکت محصولات کاغذی لطیف، دوستدار خوب محیط زیست

شرکت محصولات کاغذی لطیف، از ابتدای دهه ۷۰ خورشیدی در استان تهران، شهرک صنعتی هشتگرد شروع به تولید محصولات کاغذی کرده است. این شرکت تنها کارخانه دارای واحد جوهرزدایی در صنایع کاغذ سازی ایران می باشد و با به کارگیری سیستم شناور سازی قلیایی، چند ده تن کاغذ باطله را در روز جوهر زدایی می نماید. همچنین این شرکت توانایی تولید انواع کاغذ های گرماژ پایین را دارا می باشد.

این شرکت با هدف به کار گیری حجم و دامنه وسیع تری از کاغذ های باطله در راستای حفظ محیط زیست از سال ۱۳۸۷ به اجرای پروژه توسعه ظرفیت همت گمارده است که بدین ترتیب قادر گردید روزانه ۱۵۰ تن انواع کاغذ های باطله را جوهرزدایی نماید و در بحث زیست محیطی به عنوان یک شرکت بازیافت در خدمت محیط زیست و بهداشت محیط سالانه ۳۵ هزار تن کاغذ باطله را با ایجاد ارزش افزوده بسیار عالی به مصرف مناسب رسانده و علاوه بر آن صرفه جویی ارزی خوبی در قبال میزان واردات خمیر ویرجین داشته است.

هم چنین در شرکت محصولات کاغذی لطیف فاضلاب خروجی از واحدهای جوهر زدایی و ماشین کاغذ، تصفیه فیزیکی و شیمیایی شده و در نتیجه  نسبت  مواد جامد و معلق پساب کارخانه در حد استانداردهای محیط زیست می گردد به طوری که بخشی از پساب تصفیه شده در آبیاری فضای سبز و شستشو و نظافت سالن های تولیدی کارخانه لطیف استفاده می شود.
همچنین با بازیافت ۲۰ هزار تن کاغذ باطله توسط شرکت محصولات کاغذی لطیف، از قطع ۲۰۰هزار اصله درخت در سال جلوگیری می گردد.

مجموعه آزمایشگاه های لطیف دارای گواهینامه ISO 17025   بوده و مجهز به تجهیزات پیشرفته و کاملی جهت انجام آزمونهای کیفی کاغذ ، مطابق با آخرین استانداردهای ملی تدوین شده در سازمان ملی استاندارد ایران می باشد. این آزمایشگاهها شامل آزمایشگاه شیمی، آزمایشگاه فیزیک و آزمایشگاه میکروبیولوژی می باشند.
همچنین شرکت لطیف در هریک از ایستگاههای کاری جهت کنترل مواد اولیه ورودی ، محصول حین فرآیند، محصول نهایی و پساب خروجی از کارخانه دارای آزمایشگاه های مستقر در محل می باشد.

 

تدریس دوره آموزشی کنترل کیفیت عمومی در شرکت محصولات کاغذی لطیف، زیرمجموعه هلدینگ سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، تاپیکو

تدریس دوره آموزشی کنترل کیفیت عمومی در شرکت محصولات کاغذی لطیف، زیرمجموعه هلدینگ سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، تاپیکو

 

با توجه به فرآیندهای تولیدی و کیفی این شرکت، می توان گفت که طیفی از فعالیت های کنترل کیفیت از کنترل اقلام ورودی، کنترل حین فرآیند، کنترل محصول نهایی و آزمایشگاه را شامل می شود.

سرفصل های این دوره آموزشی کنترل کیفیت عمومی به لحاظ مطالب، محتوا و مثال های ارائه شده در کلاس در جهت تناسب و انطباق بهتر با نیازهای آموزشی پرسنل کنترل کیفیت شرکت، به روزآوری گردیده بود.

  • تشریح مبانی و مفاهیم کنترل کیفیت، تضمین کیفیت، بهبود کیفیت و مدیریت کیفیت
  • ابزارهای هفت گانه کنترل کیفیت شامل برگه داده، نمودار علت و معلول، نمودارهای کنترلی، نمودار تمرکز نقص، نمودار پراکندگی، هیستوگرام و نمودار پارتو
  • روش ها و تکنیک های بازرسی مبتنی بر نمونه برداری
  • مشخصات کنترلی مقداری، وصفی و ظاهری Visual Control
  • مفهوم نقص صفر Zero Defect و تکنیک های دستیابی به آن
  • مفاهیم اندازه‌گيري، ابزارهای اندازه گیری و كاليبراسيون
  • مروری بر کارکرد، مزیت ها و کاربردهای تکنیک های مهندسی کیفیت مانند تحلیل سیستم اندازه گیری
  • آشنایی با سیستم کنترل کیفیت آماری SQC
  • مدارک و مستندات سیستم های کنترل کیفیت و روش مستندسازی و مدیریت سوابق کیفی
  • رویکرد سیستمی به کنترل کیفیت
  • به کارگیری تکنیک های حل سیستماتیک مسئله در حوزه کنترل و بهبود کیفیت
تدریس دوره آموزشی کنترل کیفیت عمومی در شرکت محصولات کاغذی لطیف

تدریس دوره آموزشی کنترل کیفیت عمومی در شرکت محصولات کاغذی لطیف

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.