حسین عبدی آموزش مدیریت و تدریس مدیریت مدرس مدیریت

تدریس دوره آموزشی اصول سرپرستی در محل شرکت و مجموعه کارخانجات فرش مشهد

ضرورت آموزش مدیریت و برگزاری دوره آموزشی اصول سرپرستی برای سرپرستان و مدیران شرکت ها

پست های رده های مختلف در سازمان نیاز به سطوح متفاوتی از دانش و مهارت های انسانی، مدیریتی و فنی دارند. سرپرست ها و مدیران میانی تنها مسئولان در لایه‌های ساختار سازمانی هستند که به هر سه نوع مهارت ها به صورت کامل احتیاج دارند.

آموزش مدیریت تدریس دوره آموزشی اصول سرپرستی و دوره آموزشی مبانی مدیریت و رهبری در محل شرکت و مجموعه کارخانجات فرش مشهد - نمودار ارتباط مهارت های مدیریتی، انسانی و فنی حسین عبدی مدرس مدیریت و دوره های مدیریتی

نمودار ارتباط مهارت های مدیریتی، انسانی و فنی با سطوح ساختار سازمانی در دوره آموزشی اصول سرپرستی و مبانی مدیریت و رهبری

 

سرپرست ها که در واژگان مدیریت بین الملل، مدیران خط مقدم First Line Manager نام دارند، نقش پررنگی در انجام کارآمد و اثربخش فرآیندهای عملیاتی سازمان به عهده دارند که این مسئله خود عامل مهمی است تا سازمان به اهداف تجاری و کیفی خود دست یابد. از همین رو ارتقاء دانش و مهارت های اجرایی سرپرستان و بهبود عملکرد آنها، گام مهمی در نهادینه کردن رویکرد مدیریتی در لایه های میانی سازمان می باشد.

تدریس دوره آموزشی اصول سرپرستی و مبانی مدیریت و رهبری در محل شرکت فرش مشهد

واحد آموزش منابع انسانی شرکت فرش مشهد جهت برگزاری دوره آموزشی اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی برای مدیران و سرپرستان واحدهای سازمانی خود از اینجانب جهت تدریس این دوره به صورت اختصاصی در محل شرکت دعوت نمودند.

شناسنامه دوره آموزشی اصول سرپرستی و مبانی مدیریت و رهبری – شرایط برگزاری، محتوا، مطالب، سرفصل ها و ارزیابی اثربخشی دوره

پس از انجام هماهنگی های لازم و تعیین تاریخ برگزاری و پیش از تشکیل کلاس جلسه ای با مدیریت محترم کارخانه فرش مشهد، داشتم، ایشان ضمن صحبت در مورد برنامه های مدیریتی خود، نکاتی را مطرح نمودند تا حین برگزاری دوره مدنظر قرار گیرند. همچنین با هماهنگی ایشان بازدیدی از کارخانه داشتم و از فرآیندها و عملیات سازمان آشنایی نسبی و در حد کفایت به دست آوردم.

دوره آموزشی اصول سرپرستی و مبانی مدیریت به مدت زمان ۱۶ ساعت و طی هشت جلسه دوساعته در دو روز برگزار گردید. محل برگزاری نیز سایت اصلی کارخانه فرش مشهد واقع در کیلومتر ۱۸ جاده آسیایی و پس از شهرک صنعتی توس قرار داشت.

مدیران و سرپرستان واحدهای عملیاتی و پشتیبانی کارخانه های زیرمجموعه کارخانجات فرش مشهد شامل واحد ریسندگی، واحد بافندگی و . . . در این دوره حضور یافتند. تعداد نفرات شرکت کننده ۳۲ نفر بودند.

حسین عبدی مدرس مدیریت آموزش مدیریت و تدریس مدیریت - تدریس دوره آموزشی اصول سرپرستی و دوره مبانی مدیریت و رهبری در محل شرکت و مجموعه کارخانجات فرش مشهد

حسین عبدی – آموزش مدیریت – برگزاری دوره آموزشی اصول سرپرستی و مبانی مدیریت و رهبری در محل شرکت و مجموعه کارخانجات فرش مشهد برای مدیران و سرپرستان سازمان

با توجه به برگزاری دوره به صورت اختصاصی برای مدیران و سرپرستان شرکت فرش مشهد و همچنین دریافت اطلاعات مربوط به نفرات شرکت کننده، در سرفصل ها و مطالب دوره در تناسب با اطلاعات به دست آمده از شرکت، اصلاحاتی صورت پذیرفت و این دوره آموزشی با سرفصل های زیر ارائه گردید.

 

طرح درس و سرفصل های دوره آموزشی اصول سرپرستی
  • تشریح وظایف شغلی سرپرستان و مسئولیت های کاری و سازمانی آن ها
  • اهمیت ایفای نقش موثر سرپرستان در سازمان و انجام صحیح وظایف سرپرستی
  • آشنایی کامل با فعالیت های مدیریتی و عملیاتی سرپرستی و نحوه انجام وظایف در حوزه های برنامه ریزی، سازمان دهی، انگیزش، کنترل و نظارت، ابزارهای تصمیم گیری، تکنیک های مدیریت تعارض، روش های مستندسازی و گزارش دهی و سیستم ارزیابی عملکرد پرسنل
  • برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی فعالیت های محوله از سوی مدیریت
  • سازمان دهی پرسنل تحت نظارت، تقسیم کار و تعیین وظایف نیروها
  • سیستم های مختلف کنترل و نحوه نظارت بر عملکرد کارکنان تحت سرپرستی
  • روش های انگیزش پرسنل و ارتقاء روحیه کار گروهی و تیمی
  • آشنایی با تکنیک های تصمیم گیری و ارائه نکات مهم در تصمیم سازی و تصمیم گیری موثر
  • ارائه تکنیک های مدیریت تعارض و حل موضوعات مورد اختلاف بین پرسنل
  • اصول مستندسازی، مکاتبات و گزارش دهی به مدیریت
  • روش های ارزیابی عملکرد نیروهای تحت سرپرستی

 

کارگاه های آموزشی دوره اصول سرپرستی

در این دوره دو کارگاه عملی برای بررسی سطح درک مطالب ارائه شده در موضوعات برنامه ریزی و کنترل برگزار گردید. این تمرین ها با هدف تثبیت مهارت های مهمی همچون هدفگذاری، تعیین راهکار دستیابی به اهداف، پیش بینی فعالیت ها و پیاده سازی برنامه، تعیین آیتم های کنترلی و نظارت بر کار پرسنل اجرا گردید.

یک فیلم کوتاه با موضوع مدیریت رفتار سازمانی و یک اسلایدشو با موضوع کار تیمی نیز نمایش داده شد.

با توجه به برگه ها و مستندات انجام کارهای عملی، کارگاه آموزشی، تمرین هایی که افراد انجام داده بودند و همچنین مشارکت هر یک از آن ها در مباحث کلاس، به هر یک از نفرات امتیازی اختصاص داده شد که در گواهینامه های صادر شده برای آن ها، امتیاز کسب شده، درج گردید.

با توجه به اعلام بعدی مسئول آموزش، ارزیابی دوره آموزشی، ارزیابی مدرس و همچنین میزان اثربخشی دوره، بسیار خوب گزارش شده است.

لازم می دانم از جناب آقای کرمانی، مسئول آموزش شرکت کارخانه فرش مشهد در هماهنگی، برنامه ریزی و پذیرایی صمیمانه شرکت فرش مشهد، تشکر نمایم.

حسین عبدی - آموزش مدیریت تدریس دوره آموزشی اصول سرپرستی و دوره مبانی مدیریت و رهبری در محل شرکت و مجموعه کارخانجات فرش مشهد مدرس مدیریت

حسین عبدی – تدریس مدیریت، برگزاری دوره آموزشی اصول سرپرستی و مبانی مدیریت و رهبری در محل شرکت و مجموعه کارخانجات فرش مشهد برای مدیران و سرپرستان شرکت

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.