استاندارد مبانی و واژگان سیستم های مدیریت کیفیت ایزو ISO 9000

ISO 9000 2005 : Quality management systems – Fundamentals and vocabulary

مجموعه استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ (و استاندارد مبانی و واژگان سیستم مدیریت کیفیت ISO 9000) بدین منظور تهیه گردیده اند تا سازمان ها را از هر نوع و اندازه ای که باشند در استقرار و اجرای موثر سیستم های مدیریت کیفیت یاری دهند. برای درک صحیح و فهم عمیق هر یک از استانداردهای سری ایزو ۹۰۰۰ مانند ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۹۰۰۴ و دیگر استانداردهای حاوی الزامات یا استانداردهای راهنما بسیار بهتر و بلکه واجب است که اصطلاحات، مفاهیم و مبانی استانداردهای مدیریتی را به صورت جامع و مانع بدانیم.

هر فردی که در حوزه سیستم های مدیریتی و استانداردهای مدیریت کیفیت مشغول به فعالیت می باشد اعم از مدیران و کارشناسان واحدهای تضمین کیفیت در سازمان ها و همچنین مشاوران و دیگر کسانی که مرتبط هستند این فرض را بر خود قطعی بدانند که زبان مشترک این استانداردها را بدانند و درک کنند.استاندارد مبانی و واژگان سیستم مدیریت کیفیت ISO 9000، مبانی سیستم های مدیریت کیفیت را تشریح و اصطلاحات مربوط به سیستم های مدیریت کیفیت را تعیین می کند. بندها و اجزاء استاندارد و فایل متن کامل این استاندارد در ادامه ارائه می گردد.

 

بندهای استاندارد

۱ – هدف و دامنه کاربرد

۲ – مبانی سیستم های مدیریت کیفیت

۲ – ۱-  دلایل وجودی سیستم های مدیریت کیفیت

۲ – ۲-  الزامات سیستم های مدیریت کیفیت و الزامات / خواسته های مربوط به محصولات

۲ – ۳-  رویکرد سیستم های مدیریت کیفیت

۲ – ۴-  رویکرد فرآیندی

۲ – ۵-  خط مشی کیفیت و اهداف کیفیت

۲ – ۶-  نقش مدیریت رده بالا در سیستم مدیریت کیفیت

۲ – ۷-  مستندسازی

۲ – ۸-  ارزیابی سیستم های مدیریت کیفیت

۲ – ۹-  بهبود مداوم

۲ – ۱۰-  نقش فنون آماری

۲ – ۱۱-  سیستم های مدیریت کیفیت و سایر محورهای سیستم مدیریت

۲ – ۱۲-  رابطه بین سیستم های مدیریت کیفیت و الگوهای تعالی

 

۳ –  اصطلاحات و تعاریف

۳ – ۱ –  اصطلاحات مربوط به کیفیت

۳ – ۲ –  اصطلاحات مربوط به مدیریت

۳ – ۳ –  اصطلاحات مربوط به سازمان

۳ – ۴ –  اصطلاحات مربوط به فرآیند و محصول

۳ – ۵ –  اصطلاحات مربوط به ویژگی ها

۳ – ۶ –  اصطلاحات مربوط به انطباق

۳ – ۷ –  اصطلاحات مربوط به مستندسازی

۳ – ۸ –  اصطلاحات مربوط به بررسی

۳ – ۹ –  اصطلاحات مربوط به ممیزی

۳ – ۱۰ –  اصطلاحات مربوط به مدیریت کیفیت در مورد فرآیندهای اندازه گیری

پیوست الف (اطلاعاتی) –  روش به کار رفته در تهیه واژگان

 

متن استاندارد مبانی واژگان سیستم مدیریت کیفیت ISO 9000

ویرایش استاندارد : ۲۰۰۵

فرمت :  pdf

حجم :   ۵۹۵KB

سازمان منتشر کننده : سازمان ملی استاندارد ایران

دانلود :    ISO 9000 2005

 

دانلود فایل متن کامل استاندارد سیستم های مدیریت کیفیت  ISO 9000:2015 ، مبانی و واژگان

ISO 9000:2015 – Quality management systems, Fundamentals and vocabulary

 

سیر تحول و تغییر سیستم های مدیریت استاندارد - استاندارد مبانی و واژگان سیستم های مدیریت کیفیت ایزو  ISO 9000

سیر تحول و تغییر سیستم های مدیریت استاندارد – استاندارد مبانی و واژگان سیستم های مدیریت کیفیت ایزو ISO 9000

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.