ایزو ISO 10004 سیستم مدیریت رضایت مشتری (پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان)

ایزو ۱۰۰۰۴ سیستم رضایت مشتری – ISO 10004

یکی از عناصر کلیدی موفقیت هر سازمانی، رضایت مشتری از سازمان و محصولات آن می باشد. بنابراین ضروری است که رضایت مشتری، پایش و اندازه گیری شود.

اطلاعاتی که از طریق پایش و اندازه گیری رضایت مشتری به دست می آید می تواند به شناسایی فرصت هایی برای بهبود راهبردها، محصولات، فرآیندها و ویژگی‌های سازمان که از نطر مشتری با ارزش هستند و در خدمت اهداف سازمان می باشند، کمک نماید که این خود در راستای اهداف سازمانی می باشد. این بهبودها می توانند اعتماد مشتری را مستحکم ساخته و باعث فوائد تجاری گردند.

راهنمایی ارائه شده در قالب مشخصات فنی، سازمان را در برقراری فرآیندهای موثر برای پایش و اندازه گیری رضایت مشتری یاری می رساند.

این مشخصات فنی با استاندارد ایزو ISO 9001 سازگار بوده که اهداف آن پشتیبانی با استاندارد پایش و اندازه‌گیری رضایت مشتری می‌باشد. این مشخصات فنی می‌تواند مخاطب را در مراجعه به بندهای مربوط در استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در خصوص رضایت مشتری یاری رساند.

 

این بندها عبارتند از :

بند ۵-۲ در خصوص تمرکز بر مشتری
بند ۶-۱-ب در خصوص مدیریت منابع
بند ۸-۲-۱ در خصوص رضایت مشتری
بند ۸-۴ در خصوص تجزیه و تحلیل داده ها

 

مشاوره استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ سیستم رضایت مشتری راهنمایی هایی برای پایش و اندازه گیری

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ سیستم رضایت مشتری راهنمایی هایی برای پایش و اندازه گیری

 

همچنین این استاندارد با سیستم موفقیت پایدار سازمان، ایزو ۹۰۰۴ که در خصوص مدیریت برای موفقیت پایدار یک سازمان راهنمایی ارائه می دهد، سازگار است.

 

ارتباط ISO 10004 ، سیستم مدیریت رضایت مشتری با استانداردهای ایزو ISO 10001 ، ISO 10002 و ISO 10003
  • استاندارد ایزو ۱۰۰۰۱ دربرگیرنده راهنمایی برای آیین نامه هایی در ارتباط با رضایت مشتری برای سازمان ها است. این آیین نامه ها می توانند احتمال بروز مشکلات را کاهش دهند و علت های شکایت ها و اختلاف هایی را که می تواند رضایت مشتری را کاهش دهد از بین ببرد.

 

 

  • استاندارد ایزو ۱۰۰۰۳ دربرگیرنده راهنمایی برای حل اختلاف های ناشی از شکایت های مرتبط با محصول است که نتوانسته اند به شکلی رضایت بخش در درون سازمان حل و فصل شوند.

مجموعه استاندارد های ایزو ۱۰۰۰۱، ایزو ۱۰۰۰۲ و ایزو ۱۰۰۰۳ برای کمک به کاهش نارضایتی و افزایش رضایت مشتری، راهنمایی ارائه می دهند.

این مشخصه فنی با ارائه راهنمایی در مورد پایش و اندازه گیری رضایت مشتری، کامل کننده این استاندارد است. اطلاعات به دست آمده می تواند سازمان را برای انجام اقداماتی راهنمایی کند که به پایدار نگاه داشتن و افزایش رضایت مشتری کمک می نمایند.

 

دانلود فایل متن ایزو ISO 10004 سیستم مدیریت رضایت مشتری (پایش و اندازه گیری بازخورد مشتریان)

ISO TS 10004: 2010, Quality management . The monitoring and measurement of Customer satisfaction . Guideline

ویرایش : ۲۰۱۰

فرمت: pdf   حجم: ۳۴۰KB

سازمان منتشر کننده : سازمان ملی استاندارد ایران

دانلود :  ISO 10004

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.