تبریک به مناسبت هجدهم آبان ماه، روز ملی کیفیت ما ایرانیان

در روز ملی کیفیت هستیم،

هجدهم آبان ماه،

به همه کسانی که به هر نوعی، با هر نقشی و در هر سطحی، در ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات ایرانی، مسئولیت یا تعهد دارند، این روز بزرگ را تبریک می گویم.

امروز به بهترین سازمان‌های کشور که حائز شرایط در حوزه های گوناگون بنگاه های اقتصادی بزرگ، واحدهای عملیاتی، موسسات بخش عمومی، بنگاه های کوچک و متوسط مستقل و وابسته که در زمینه ارتقاء کیفیت و سرآمدی کسب و کار، فعالیت های چشمگیری انجام داده اند، توسط مقام محترم رئیس جمهور، جوائزی اعطا می‌شود . . .

شرایطی که بر ما، صنعت و اقتصاد ما رفته، عنوان کیفیت را از صدر که نه، از همان جایگاهی که بوده به کنارتری زده و موقعیت، اهمیت و ارزش کیفیت را در برنامه ریزی ها، عملیات و مدیریت ما پایین آورده، شاید هم از همان ابتدا، کیفیت را آن گونه که باید جدی نگرفته ایم تا امروز از تنزیل درجه آن بگوییم . . .

امیدواریم که به همت بلند میهنی مان، اهتمام به کیفیت در همه شئون زندگی، کار، صنعت، مدیریت و اقتصاد بهبود یابد . . .

 

پیام ریاست سازمان ملی استاندارد به مناسبت روز ملی کیفیت

تحولات روز افزون اجتماعی و اقتصادی در کشور و ضرورت پاسخگویی به مخاطبان استاندارد و کیفیت شرایط جدیدی را برای بروز و ظهور مفاهیم نوین مدیریت کیفیت فراهم آورده است.

با مطالعه ای گذرا از یک دوره ده ساله کاملا مشهود است، نگرش های قدیمی دیگر جوابگوی نیازهای مشتریان کالا و خدمات در جامعه پسا تحریم جمهوری اسلامی ایران نیست.

در رویکرد نوین استانداردسازی، سازمان ملی استاندارد با همکاری انجمن مدیریت کیفیت ایران و سایر دستگاه های ذی ربط به تبیین راهبرد ملی کیفیت می پردازد.

امروزه شعار « نهضت کیفیت ، رقابت پذیری ، موفقیت پایدار» می تواند ابعاد مشخصی از نقطه عزیمت را در راه رسیدن به هدف برای همه ما روشن سازد.

امیدوارم دستاوردهای افتتاحیه دوازدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران، عرصه ای نو برای ایجاد رقابت و به تبع آن افزایش کیفیت در گستره تولید و خدمات در میهن اسلامی فراهم آورد.

نیره پیروزبخت

آبان ۱۳۹۴

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.