انگیزه دادن به کارکنان ، چگونه به این شش نوع شخصیت، به وسیله کیفیت، انگیزه بدهید

چه‌گونه به این شش نوع شخصیت کاری و شغلی، به وسیله کار خوب و باکیفیت، انگیزه بدهید؟

کار مهم انگیزه دادن به کارکنان را چه طور انجام می دهید؟ چگونه به اعضای تیم کاری و افراد واحد یا قسمت خود انگیزه می دهید؟ چگونه آن ها را وا می‌دارید که خط مشی ها، فرآیندها، روش های اجرایی و دستورالعمل های کاری را مطالعه کرده و به کار گیرند؟ چگونه آن ها را وادار می کنید که عملکرد خوبی داشته باشند و کارها، فعالیت ها و وظایف خود را به درستی انجام بدهند؟

انگیزه دادن به تیمی از کارکنان به وسیله کیفیت و کار و عملکرد خوب می تواند سخت باشد، می تواند سخت تر هم بشود وقتی که با تیمی متشکل از کارکنانی با اخلاق گوناگون و رفتارهای متفاوتی روبه‌رو هستید.

همان طور که می دانید، هر کسی به یک صورت خاص به روش های انگیزه دادن پاسخ می دهد. اگر واقعا می خواهید که در مشارکت دادن و درگیر کردن کارکنان تان موفق شوید بسیار مهم است که بدانید که چه چیزی هر یک از کارکنان شرکت و در حقیقت هر نوع از شخصیت افراد را انگیزه می دهد و باید هم بدانید که چرا این گونه است؟

انگیزاننده ها شامل رسیدن به چیزی همچون موفقیت، شناخت برای دستیابی به چیزی، توانایی برای رشد، پیشرفت در مسیر شغلی فرد، خود آن کار و خود آن مسئولیت می باشند.

درک و دانستن این که کدام یک از اینها، انواع مختلف شخصیت ها را برمی انگیزاند، نه تنها شرکت شما را تبدیل به بخش با کیفیتی از فرهنگ آن کسب و کار می کند بلکه باعث می شود که کارکنان سازمان تشویق شوند که بهترین آن چه که می توانند را، در محل کارشان ارائه نمایند.

انگیزه دادن به کارکنان ، چگونه به این شش نوع شخصیت کاری و شغلی، به وسیله کیفیت، انگیزه بدهید

انگیزه دادن به کارکنان – چگونه به این شش نوع شخصیت کاری و شغلی، به وسیله کیفیت، انگیزه بدهید

شش نوع شخصیت مختلف – هر یک، چه طور و چه‌گونه انگیزه می یابند؟
۱- درمان گر

آن ها ایده آلیست و کمال گرا هستند که با ارزش های اساسی و بنیادی خودشان هدایت می شوند. آن ها نه تنها نگران رشد شخصی خود هستند بلکه به رشد اطرافیان هم اهمیت می دهند.

برای انگیزش

  • به سراغ ذهن خلاق‌شان بروید با گفتن این که، کاری هست که باید به یک روش منحصر به فرد انجام شود.
  • آن ها را وادار کنید که راهی جایگزین و زاویه دیدی متفاوت برای مسئله ای بیابند که پیش از آن تصور نشده و کسی به آن فکر نکرده است.

 

 ۲- فکور

آنهایی که اهل فکر هستند، می خواهند که مسائل را تحلیل کنند، درک کرده، یاد بگیرند و بر دیگران تأثیر بگذارند. آن ها از به چالش کشیده شدن لذت برده و ایده ها و فکرهای جدید را جستجو می کنند.

برای انگیزش

  • به آنها بگویید چیزی هست که قابل انجام نیست، عشق‌شان به چالش، آنان را بر می انگیزاند، به شما ثابت کنند که دارید اشتباه می کنید.
  • تشویق‌شان کنید کارها و وظایفی را انجام دهند که روش مشخص و شیوه تعریف شده‌ای ندارند. سعی هم بکنید تا برای نبوغ و خلاقیت آن ها، محدودیت ایجاد نکنید، موانع کوچک و اندکی سر راه‌شان بگذارید و دست و پای‌شان را نبندید.

 

 ۳- خدمات رسان

خدمت رسان‌ها، به نیازهای دیگران حساس بوده و مشتاق هستند که کاری را برای کسی انجام دهند. آنها ترجیح می دهند که در یک محیط هماهنگ و مشارکتی کار کنند.

برای انگیزش

  • برای آنها روشن سازید که کار یا وظیفه مورد نظر، چگونه باعث می شود که شرایط و محیط کاری آنها و دیگران بهتر شود.
  • برای آن ها سیستم و ساختاری ایجاد کنید که ضمن آن که کارها و وظایف را به طور مناسبی انجام می دهند در کنار آن، بتوانند نتایج و خروجی کار را هم به چشم ببینند و مشاهده کنند.

 

 ۴- سرپرست

سرپرستان، سخت کوش بوده و بسیار کاری‌اند، مشتاق این هستند که مسئول و در رأس کاری باشند. آنها منظم و حرف گوش کن بوده، با قوانین خود را وفق می‌دهند و وجدان کاری دارند.

برای انگیزش

  • به آن ها فهرستی از خروجی های محسوس و نتایج ملموس یک پروژه را ارائه کرده و نشان بدهید.
  • تشویق‌شان کنید که برای رسیدن به پست های مدیریتی تلاش کرده تا پیشرفت نمایند. به این نکته توجه داشته باشید که آنها نیاز دارند تا به طور مرتب به‌شان یادآوری شود تا بتوانند جلو رفته، از رده های سرپرستی گذر کرده و به نقش‌های مدیریتی برسند.

 

چگونه به این شش نوع شخصیت کاری و شغلی، به وسیله کیفیت، انگیزه دادن به کارکنان

سرپرستان را تشویق کنید که برای رسیدن به پست های مدیریتی تلاش کرده تا پیشرفت نمایند.

 

 ۵- بازرس

بازرسان تمایل به درونگرایی دارند البته گوشه گیر نیستند. آن ها می خواهند یاد بگیرند که چگونه نقش خود را با موفقیت ایفاء کنند تا به استانداردهای مورد نظر دست یابند.

برای انگیزش

  • به‌شان بگویید که تکمیل شدن یک کار تماما وابسته به آنهاست.
  • با آن ها روی طرح هایی مشخص کار کنید تا برنامه تعریف شده و مدونی از اقدامات ایجاد شود که بتوانند با اندکی انحراف، آن را دنبال کنند.

 

۶- مجری

مجریان، خودجوش، پرانرژی، اجتماعی و خونگرم هستند. آنها از این که در مرکز توجه باشند، لذت می برند.

برای انگیزش

  • به آنها بگویید از این که کارهایی را که به آنها می سپارید به صورت کامل و باکیفیت انجام می دهند، چه‌طور تحت تأثیر قرار می‌گیرید.
  • بگذارید به مسائل و مشکلات کاری، هر طور که مناسب تشخیص می دهند، رسیدگی کنند.

 

منبع : Qualsys

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.