شروع فاز اجرایی پروژه مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه IMS با برنامه ریزی و برگزاری دوره آموزشی IMS در محل شرکت آرد قدس رضوی

پروژه مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه IMS شرکت آرد قدس رضوی با برگزاری دوره آموزشی  IMS

شروع فاز اجرایی پروژه مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه IMS با برنامه ریزی و برگزاری دوره آموزشی  IMSدر محل شرکت آرد قدس رضوی

در چارچوب پروژه مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه IMS در شرکت آرد قدس رضوی که تحت برنامه فراگیر بهبود، ارتقاء و توانمندسازی واحدهای تحت پوشش سازمان اقتصادی رضوی صورت می گیرد و به جهت آموزش مدیران واحدها، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم توسط موسسه کیفیت رضوی صورت گرفت و دوره آموزشی IMS برگزار شد.

دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS شامل دوره های آموزشی تشریح الزامات و بندهای استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت  ISO 9001:2015 ، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001:2015  و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ISO 45001:2018 می باشد.

مدت زمان مورد نیاز برای دوره آموزشی IMS به میزان ۲۴ ساعت در نظر گرفته شده بود که بیشتر جلسه های آموزشی، در آبان ماه و آذر ماه امسال (۱۳۹۹) برگزار شد.

در هر یک از این دوره ها ابتدا آموزش مبانی و الزامات سیستم های مدیریت یکپارچه، ارائه شد و در ادامه آموزش در فضای کارگاه آموزشی، مثال ها و نمونه های اجرایی از اجرا و پیاده سازی الزامات استاندارد در اختیار فراگیران قرار گرفت تا آن‌ها به صورت عملی و اجرایی با طراحی، پیاده سازی و استقرار الزامات اصلی سیستم مدیریت IMS آشنایی کامل پیدا کرده و به مباحث مسلط شوند.

در این دوره آموزشی و به صورت خاص با توجه به درکی از شرایط و فضای سازمان به دست آمده بود، ابتدا بر روی درک و دریافت مناسبی از تفکر سیستمی نزد مدیران سازمان تمرکز کردم و بخش عمده از جلسه های اولیه دوره آموزشی را به تفکر سیستمی اختصاص دادم. بازخورد این قسمت از آموزش و کارگاه های آموزشی مربوط به آن بسیار مثبت بود.

کارگاه آموزشی مهم بعدی، آشنایی با رویکرد فرآیندی و درک مفاهیم فرآیندگرایی در سیستم های مدیریت کیفیت و نحوه پرداختن به آن در مدیریت سازمان بود. هر یک از مدیران حاضر در کلاس، که دست کم مالک یکی از فرآیندهای سیستم مدیریت محسوب می شدند، موظف گردیدند که طی زمان کلاس و پس از آن تا جلسه بعدی، هر یک از آیتم ها و اجزاء فرآیند تحت مدیریت خود را تعریف نمایند.

 

آغاز پروژه مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه شرکت آرد قدس رضوی با برگزاری دوره آموزشی

شروع فاز اجرایی پروژه مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه IMS با برنامه ریزی و برگزاری دوره آموزشی IMS در محل شرکت آرد قدس رضوی

 

کارگاه به این صورت جلو رفت که هر یک از مدیران برای فرآیند تحت مالکیت خود ابتدا یک نمودار ساده SIPOC از ورودی ها، پردازش ها و خروجی ها و سپس در ادامه یک نمودار لاک پشتی کامل، ترسیم نموده و به تعریف و تدوین دیگر اجزاء و آیتم های فرآیند همچون هدف فرآیند، تیم فرآیند، منابع و امکانات مورد نیاز، شاخص های پایش فرآیند و . . . پرداختند.

دیگر بندها و الزامات سیستم مدیریت یکپارچه نیز مشابه همین رویکرد مورد بحث، بررسی و تعامل قرار گرفتند تا مدیران به عنوان افراد کاملا تأثیرگذار بر سیستم مدیریت سازمان، برای اجرای اثربخش پروژه مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه IMS دانش و شناخت اولیه را به دست آورند تا با پیشرفت پروژه، مهارت های مورد نیاز را در سطح مناسب کسب نمایند.

شایسته گفتن است که شرکت آرد قدس رضوی به سال ۱۳۷۶ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده است. این شرکت در ابتدا براساس موافقت اصولی اداره کل صنایع استان خراسان برای تولید آرد والسی درقالب یکی از واحدهای تابعه شرکت سهامی خاص نان قدس رضوی احداث و از تاریخ ثبت شرکت، از شرکت سهامی خاص نان قدس رضوی منفک گردید. شرکت آرد قدس رضوی زیرمجموعه سازمان اقتصادی رضوی است.

پروژه مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه IMS شرکت آرد قدس رضوی با برگزاری دوره IMS

پروژه مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه IMS شرکت آرد قدس رضوی با برگزاری دوره IMS

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.