انتشار ویرایش جدید استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو – ISO 9001:2015

انتشار نسخه جدید استانداردسیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱

سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ به عنوان رایج ترین استاندارد بین المللی سیستم های مدیریت کیفیت در سال ۲۰۱۵ بازنگری گردیده و ویرایش جدید آن منتشر شده است. پیش نویس آخرین ویرایش این استاندارد از طریق وب سایت سازمان بین المللی استانداردها ISO در دسترس می باشد.

پیش نویس استانداردهای جدید برای ایجاد و یا بازنگری استانداردهای قبلا منتشر شده از جمله سیستم های مدیریت کیفیت پس از بررسی توسط کارشناسان در قالب کمیته های فنی مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تأیید و تصویب توسط اکثریت اعضاء به صورت رسمی منتشر می گردد. اعضای کمیته ها، متخصصان و خبرگان در هر حوزه از سراسر جهان می باشند.

ویرایش جدید تا پیش از پایان سال ۲۰۱۵ به صورت رسمی بایستی منتشر گردد. ویرایش پیشین استاندارد که هم اکنون نیز معتبر می باشد بازنگری شده سال ۲۰۰۸ میلادی می باشد. ویرایش سال ۲۰۰۸ نسبت به نسخه پیشین استاندارد تغییرات بنیادینی دربر نداشت. تغییراتی که در برخی بندها و بیشتر مفهومی بود اما نسخه جدید استاندارد به نظر می رسد که تغییرات قابل توجهی را در خود دارد.

بازنگری ها و تغییرات پیش بینی شده در این استاندارد
  • اضافه شدن مباحث شناسایی، کنترل و در کل مدیریت ریسک ها به عنوان یک الزام
  • افزایش الزام و تعهد مدیریت عالی و ارشد سازمان ها جهت انجام وظایف بیشتر خود در قبال طرح ریزی، پشتیبانی و پیاده سازی خط مشی کیفیت در ارتباط با نیازمندی های کسب و کار سازمان
  • ایجاد تغییرات و بازنگری در مفاهیم، اصطلاحات و واژه ها
  • مباحث مرتبط با اقدامات پیشگیرانه حذف شده تا در مرحله طراحی شناسایی شوند

شرکت هایی که هم اکنون گواهینامه استاندارد را با ویرایش معتبر سال ۲۰۰۸ دریافت کرده اند، طبعا تا زمان اعتبار آن که سه سال می باشد، زمان کافی در اختیار دارند تا مفاهیم، مبانی، الزامات و نیازمندی های استاندارد جدید را در سازمان خود مستقر نمایند و پس از انجام روال ممیزی توسط CB گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 را با ویرایش سال ۲۰۱۵ دریافت دارند.

 

دانلود فایل استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 2015 – ترجمه معتبر و رسمی ایزو ۹۰۰۱ سازمان ملی استاندارد ایران

 

دانلود متن کامل استاندارد ایزو ISO 9001 2015

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.