نظامنامه راهبردی مدیریت داراییهای فیزیکی صنعت نفت

سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی

بخش عمده جریان ایجاد ارزش در هر صنعت و کسب و کاری، از طریق بهره گیری مناسب از دارایی های در اختیارش صورت می پذیرد. تحقق اهداف سازمانی شامل اهداف کیفی و تجاری در صنایع تولیدی و واحدهای عملیاتی صنایع بالادستی نیز تا حد بسیار زیادی وابسته به دارایی های فیزیکی‌شان می باشد که بایستی سعی نمایند آن را در شرایط مناسب بهره برداری قرار داده و نگهداری نمایند.

این مهم از طریق طراحی، پیاده سازی و استقرار سیستمی موثر برای مدیریت کردن دارایی های فیزیکی Physical Asset Management System ، محقق می شود. با همین رویکرد، وزارت نفت (معاونت امور مهندسی) با تهیه و اجرای طرحی منسجم نسبت به تدوین نظامنامه راهبردی مدیریت داراییهای فیزیکی واحدها و شرکت های زیرمجموعه خود (شرکت ملی نفت) اقدام نموده است و در این راه از کمک صاحبنظران حوزه تعالی سیستم های مدیریت نگهداری تعمیرات نیز بهره برده و ماحصل این اقدام، ارزشمند می باشد.

نظامنامه راهبردی مدیریت داراییهای فیزیکی صنعت نفت MOP-DSM-002

معاونت امور مهندسی وزارت نفت در سال ۱۳۹۳، سندی را در خصوص پیاده سازی سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی مطابق با استاندارد PAS 55 و ایزو ISO 55001 با عنوان نظام نامه راهبردی مدیریت دارایی های فیزیکی صنعت نفت به شماره MOP-DSM-002 منتشر نمود.

این نظام نامه با توجه به محتوای قابل اعتنای سیستمی و فنی آن توسط بسیاری از صنایع، شرکت ها و دستگاه ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. با در نظر گرفتن همین نکته می توان آن را به عنوان یک الگوی مناسب برای طرح ریزی و پیاده سازی سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی PAM مد نظر قرار داد.

نظام نامه راهبردی مدیریت داراییهای فیزیکی صنعت نفت

ویرایش : ۱۳۹۳

فرمت : pdf       حجم : ۱٫۵۴MB

سازمان منتشر کننده : وزارت نفت

دانلود : MOP-DSM-002

 

نظام نامه راهبردی مدیریت داراییهای فیزیکی صنعت نفت

نظامنامه راهبردی مدیریت داراییهای فیزیکی صنعت نفت، مطابق با سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی مطابق با استاندارد PAS 55 و ایزو ISO 55001

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.