انجام ممیزی داخلی در چارچوب اجرای پروژه مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه IMS شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق

ممیزی سیستم مدیریت یکپارچه IMS شرکت نفت و گاز شرق

اجرای ممیزی داخلی سیستم مدیریت یکپارچه IMS شرکت نفت و گاز شرق

طی هفته جاری با حضور در منطقه عملیاتی میدان گازی خانگیران، به همراه تیم ممیزان داخلی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق نسبت به انجام ممیزی داخلی فرآیندهای سیستم مدیریت یکپارچه اقدام کردم.

انجام ممیزی داخلی در چارچوب اجرای پروژه مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه IMS شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق صورت پذیرفت که استانداردهای مجموعه سیستم مدیریت یکپارچه از ویرایش قبلی به ویرایش جاری ارتقاء یافتند.

معیارهای ممیزی سیستم مدیریت یکپارچه IMS شرکت نفت و گاز شرق شامل سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ سیستم مدیریت زیست محیطی ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت ایزو ۴۵۰۰۱:۲۰۱۸ و سیستم مدیریت صنعت نفت ایزو ۲۹۰۰۱ می شد.

فرآیندی که مورد ممیزی قرار گرفتند فرآیند بهره برداری و عملیات اصلی شرکت بود که طی آن معاون رییس اداره بهره برداری منطقه عملیاتی پاسخگو و ممیزی شونده بودند. همچینن یکی از چاه های گاز در حال بهره برداری، یکی از مراکز جمع آوری و همچنین آزمایشگاه نیز از جمله واحدهایی بودند که ممیزی گردیدند.

میدان گازی خانگیران، از میدان‌های گازی ایران است، که در شمال شرقی کشور در منطقه خانگیران، در استان خراسان رضوی قرار دارد. مخازن گازی این میدان شامل مخزن مزدوران، مخزن شوریجه بی و شوریجه دی می باشد.

در مجاورت این میدان پالایشگاه گازی هاشمی نژاد مستقر است که پالایش گاز ترش و جداسازی گوگرد را انجام داده و گاز پالایش شده (شیرین) را به خط انتقال گاز تحویل می دهد. خروجی پالایشگاه به جز گاز طبیعی، گوگرد و همچنین میعانات گازی نیز می‌باشد.

شرکت نفت و گاز شرق، که از زیرمجموعه‌های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است، مسئولیت توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های هیدروکربوری این منطقه را بر عهده دارد. واحدهای ستادی این شرکت در مشهد و منطقه عملیاتی آن در منطقه گازی خانگیران نزدیک به سرخس مستقر می باشد.

عکس ها و تصاویر : مهدی ریحانی از NIOC PHOTO

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.