حسین عبدی مشاور ایزو 9001 سازمان مدیریت پسماند شهرداری

آغاز پروژه – مشاور ایزو ۹۰۰۱ سازمان مدیریت پسماند شهرداری

آغاز به کار به عنوان مشاور ایزو ۹۰۰۱ سازمان مدیریت پسماند

پروژه مشاوره سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ در سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد

پاییز گذشته یعنی مهر و آبان ۱۳۹۹ بود که از معاونت برنامه ریزی و دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد با من تماس گرفتند تا برخی زمینه های همکاری را به صورت حضوری مورد بررسی قرار دهیم. ماحصل آن جلسه ها توافق برای آغاز مشاوره سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ در سازمان مدیریت پسماند شهرداری بود.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در نظر بسیاری ذینفعان و غیر آن، از جمله سازمان های موفق در حیطه انجام مأموریت و وظیفه های تخصصی خود می باشد که حتی در بعضی برنامه های در سطح ملی و بین المللی نیز مشارکت داشته است.

سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری مشهد از سال ۱۳۷۵ با هدف مدیریت سیستم های جمع آوری، حمل، تخلیه، دفن و پردازش زباله ها و همچنین ساماندهی ضایعات ساختمانی و پسماندهای پزشکی و صنعتی، فعالیت خود را آغاز کرده بود.

پیش‌تر از آن، سازمان خدمات موتوری شهرداری مشهد نیز به سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را با هدف تجمیع در امور ماشین آلات خدمات شهری شروع کرده بود که با توجه به تصویب ادغام دو سازمان بازیافت و تبدیل مواد و خدمات موتوری شهرداری مشهد، سازمان مدیریت پسماند تشکیل گردید و از آن زمان در قالب یک سازمان واحد فعالیت می نماید.

پروژه مشاوره سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001:2015 در سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد

پروژه مشاوره ایزو ۹۰۰۱ – حسین عبدی مشاور سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد

پس از معرفی به سازمان مدیریت پسماند و انجام مذاکرات اولیه و سپس توافق بر سر نحوه اجرای پروژه مقرر گردید که در سامانه وندور شهرداری مشهد ثبت نام کرده تا به لحاظ مشاوره سیستم های مدیریت کیفیت مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از تأیید صلاحیت در فهرست مشاوران مدیریت دارای صلاحیت شهرداری قرار بگیرم.

کلیه این مراحل انجام شد و نهایتا در اوایل زمستان ۱۳۹۹ پروژه به روزآوری و ارتقاء سیستم مدیریت کیفیت سازمان مدیریت پسماند -مپ- از استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۰۸ به ویرایش ۲۰۱۵ آغاز گردید.

در وهله اول در کنار جلسه معارفه عمومی، با برنامه ریزی انجام شده توسط اداره آموزش و تشکیلات سازمان، با تمامی روسای اداره های سازمان مدیریت پسماند به صورت اختصاصی جلسه های حدودا یک ساعتی برگزار گردید تا از نزدیک با هر یک از آنها آشنا شوم و به جز کسب آگاهی از مأموریت ها، وظایف اصلی و اهداف سازمانی هر یک از زبان شخص نفر اول اداره با هر کدام به صورت نزدیک رابطه ای مناسب به لحاظ حرفه ای و هم فردی ایجاد کنم.

حسین عبدی مشاور ایزو 9001 سازمان مدیریت پسماند شهرداری - بازدید از همه سایت های سازمان مپ

حسین عبدی مشاور ایزو ۹۰۰۱ سازمان مدیریت پسماند شهرداری – بازدید از همه سایت های سازمان مپ

به نظر نتیجه و حاصل قابل قبولی داشت و دارد، چه آن که در مراحل مختلف اجرای پروژه اثرها و نتیجه های این پی‌ریزی رابطه حرفه ای و در عین حال فردی را به صورت ملموس مشاهده می کردم و مشاهده می کنم.

همچنین در بحث آموزش الزامات سیستم مدیریت کیفیت به جز برگزاری دوره آموزشی برخی الزامات کاملا عمومی ایزو ۹۰۰۱ ، دیگر الزامات جدید و تخصصی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ را برای هر اداره به صورت جداگانه و اختصاصی آموزش دادم و در هر دوره از مثال ها و نمونه های تخصصی و عملیاتی همان اداره استفاده کردم.

از ارائه نمونه مدارک و اسناد به واحدها و مسئولان سازمان برای تکمیل فرم ها و ایجاد سوابق به صورت کامل پرهیز کردیم. در واقع در ادامه همان جلسه های آموزشی اختصاصی و تخصصی نکته ها و مطالب بندهای استاندارد سیستم مدیریت کیفیت و مسایل مربوط توضیح داده شد.

حسین عبدی مشاور ایزو 9001 سازمان مدیریت پسماند شهرداری - آموزش اختصاصی و مربیگری سیستم مدیریت کیفیت در ادارات سازمان

حسین عبدی مشاور ایزو ۹۰۰۱ سازمان مدیریت پسماند شهرداری – آموزش اختصاصی و مربیگری سیستم مدیریت کیفیت در ادارات سازمان

با در پیش گرفتن رویکردی شبیه به مربیگری سعی کردیم مفهوم اصلی الزامات نزد روسای اداره ها و مسئولان امورها درک شده و سپس در نقاطی که نیاز بود مدارک و مستندات لازم به صورت پیش نویس و نمونه تهیه گردید تا در خود اداره و توسط دیگر کارکنان واحدها تکمیل شده و نسخه های تکمیل شده را ارائه نمایند . . .

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.