هندبوک CQI-10 راهنمای حل اثربخش مساله، منتشر شده توسط AIAG: CQI-10 Effective Problem Solving Guideline (EPS) رهنمودهایی برای فرهنگ، فرآیند، تکنیک ها و آموزش حل مسئله حسین عبدی مدرس حل مسئله

هندبوک CQI-10 ، راهنمای حل اثربخش مساله

AIAG: CQI-10 Effective Problem Solving Guideline (EPS)
رهنمودهایی برای فرهنگ، فرآیند، تکنیک ها و آموزش حل مسئله

اعضای گروه اقدام صنعت خودرو، سند CQI-10 یا راهنمای حل مساله‌ی اثربخش – Effective Problem Solving (EPS) را با اهدافی چون آموزش حل مسئله و ارائه روش و تکنیک حل موثر مسئله تدوین نموده اند که رضایت کلی مشتریان خود را از طریق رفع مشکلات کاری و حل مسائل مختلف سازمانی را بهبود دهند. آن ها همچنین در پی دستیابی به این هدف هستند که بتوانند توان رقابتی خود را از طریق بهبود کیفیت و کاهش هزینه ها ارتقاء دهند.

شرکت های بزرگ و معتبر صنعتی و تولیدی که اعضای AIAG می باشند، دریافته اند که روش های غیراثربخش حل مسئله باعث مشکلات کیفی در صنعت خودرو و صنایع قطعه‌سازی شده که این معضلات به نوبه خود بر روی رضایت مشتری به صورت کاملا معناداری، تأثیرگذار می باشد.

علاوه بر آن، نیاز به در نظر گرفتن اقداماتی جهت رسیدگی به اتلاف ها و هدررفت بسیار زیاد منابع که در هر دو حوزه مسائل مالی و نیروهای انسانی مشاهده می شود نیز به فوریت احساس گردیده است. لازم به ذکر است این حجم از زیان های مالی و همچنین خسارت های ناشی از عدم بهره‌وری منابع انسانی نیز از پیامدهای نامطلوب اقدامات اصلاحی غیراثربخش و حل مسائل و مشکلات به صورتی ناکارآمد می باشد.

 

گروه AIAG ، عوامل عمده ایجاد این اتلاف ها را موارد زیر می داند :
  • فرهنگ حل مسئله در شرکت ها و سازمان ها بسیار ضعیف یا ناسازگار می باشد
  • شرکت ها در به کارگیری یک فرآیند کارآمد و موثر برای حل مسئله، ناموفق و ناتوان می باشند.
  • مهارت های حل مسئله، بی اثر و بدون نتیجه بوده اند.
  • تغییرات و نوسانات زیاد در ساختار شرکت که بایستی از حل مسئله به صورتی اثربخش حمایت کنند، باعث بی نتیجه شدن اقدامات رفع مشکلات می شود.

 

راهنمای حل موثر مسئله (هندبوک EPS ) چه چیزی را برای سازمان شما به ارمغان می آورد که تا کنون کلی کتاب، دوره های آموزشی و ابزارها و تکنیک های حل مسئله دیگر نتوانسته اند؟

ساده است، متن راهنمای حل موثر مسائل EPS ، درباره یک روش جدید از تفکر، اقدام و انجام کارهایی است که بیشترین ارزش را از فرایند حل مسئله شما استخراج کند.

به این دلیل می گویم متخصصان و خبرگان AIAG ، روشی بسیار کارآمد را در “راهنمای حل موثر مسئله”  تألیف و ارائه نموده اند که آن ها به موضوع حل مسائل و رفع مشکلات سازمان، به صورتی فراگیر نگاه کرده و جنبه ها و ابعاد مختلف آن را به دقت مد نظر کارشناسانه خود قرار داده اند.

آموزش حل مسئله حسین عبدی مدرس حل مسئله ارزش های سازمان و رضایت مشتری - ارزش ها و رفتارهای بنیادین حل مسئله

ارزش های سازمان و رضایت مشتری – ارزش ها و رفتارهای بنیادین و آموزش حل مسئله

این متن (به زبان اصلی) هم اکنون پیش روی شماست و برای این که دانش لازم را برای طراحی و پیاده سازی فرآیندی موفق جهت حل مسئله و تعیین اقدامات اصلاحی اثربخش در سازمان خود به دست آورید، پیشنهاد می کنم که متن سند راهنما را به دقت مطالعه نمایید و مطابق با آموزه‌های آن و در تناسب با فرآیندهای شرکت و هماهنگ با سیستم مدیریت سازمان خود، فرآیندی موثر (و نه صرفا یک روش اجرایی یا دستورالعملی برای حل مسئله) را طرح ریزی و اجراء نمایید.

 

*******

 

هندبوک CQI-10 ، سند راهنمای حل موثر مسئله و رفع اثربخش مسائل
AIAG: CQI-10 Effective Problem Solving (EPS)

سازمان منتشر کننده : AIAG

فرمت : PDF

حجم : ۳٫۲۸MB

زبان : اصلی (انگلیسی)

دانلود : CQI-10-effective-problem-solving-guideline

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.