دوره آموزشی SMED – تعویض تک دقیقه ای قالب، برای مدیران، کارشناسان و سرپرستان شرکت های پویا گستر، رینگ سازی مشهد، ستاره شرق بیرجند، خوشگوار مشهد، نیان الکترونیک، فورج پارت سازان و . . . برگزار گردید

پنج شنبه، هفتم اردیبهشت ماه سال جاری – ۱۳۹۶، دوره آموزشی SMED را در محل موسسه آموزشی واقع در مجتمع بیوتکنولوژی و صنایع غذایی شهرک صنعتی توس تدریس کردم.

استقبال بسیار خوبی از برگزاری این دوره شده بود، ۳۴ نفر از شرکت های مختلف صنعتی و تولیدی مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی و همچنین از استان خراسان جنوبی (شهرستان بیرجند) در دوره تعویض تک دقیقه ای قالب، حضور پیدا کرده بودند.

توجه ویژه و جدی مسئولان تصمیم گیر سازمان ها در حوزه آموزش به سیستم ها و تکنیک های عملی بهبود همچون SMED از نکات قابل ذکر در مورد این بار برگزاری دوره بود به طوری که برخی شرکت ها همچون مشهد فورجینگ، فورج پارت سازان و پارت لاستیک برای بار دوم بود که کارشناسان و مدیران خود را به این دوره آموزشی می فرستادند.

smed-9602-2

مدیران، سرپرستان و کارشناسان شرکت های مشغول به فعالیت در صنایع غذایی، صنعت خودرو، صنایع فلزی، لاستیک، صنعت الکترونیک و . . .  حضوری فعال در این دوره داشتند. شرکت ها و سازمان هایی که پرسنل آن ها در این دوره حاضر شده بودند شامل پویا گستر، مشهد فورجینگ، صنایع لاستیک توس، رینگ سازی مشهد، ستاره شرق بیرجند، خوشگوار مشهد، نیان الکترونیک، جواهر خودرو، ایمن خودرو، فورج پارت سازان و پارسا یاران می شدند.

در این دوره چند فیلم از کاربردهای خوب و اجراهای مناسب تکنیک تعویض تک دقیقه ای قالب و تغییر سریع خط تولید نمایش داده شد.

یک کارگاه آموزشی شامل مراحل و انجام تمرین هایی برای این اهداف نیز طراحی شده بود که انجام گردید. کارگاه عملی دوره شامل این موارد بود :

شناسایی وضعیت فعلی فرآیند تعویض قالب، کد گذاری فعالیت ها، تعیین نوع داخلی یا خارجی بودن فعالیت ها، تعیین زمان هر فعالیت و زمان تجمعی تعویض قالب، ارائه راه کارهای ممکن بهبود و کاهش زمان تعویض اعم از حذف یا کاهش زمان فعالیت های درونی، تبدیل درونی به بیرونی و . . .

smed-9602-3

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.