با دعوتی که مدیر محترم آموزش و منابع انسانی شرکت فولاد فام به عمل آورد مقرر گردید که جهت برگزاری دوره آموزشی اقدام اصلاحی و پیشگیرانه در محل شرکت، یک دوره آموزشی متناسب

تدریس دوره آموزشی اقدام اصلاحی و پیشگیرانه در شرکت فولاد فام

شرکت فولاد فام، یک شرکت سهامی خاص می باشد و حدود چهار دهه پیش بنیان نهاده شده است. این شرکت در سال ۱۳۵۹ با نام تولیدی آروین با محصولاتی از قبیل آب گرمکن برقی، ماشین لباسشوئی کوچک (مینی واش)، بخاری برقی، آون توستر و شوفاژ شروع به کار نموده است.

فولاد فام، در ادامه و به تدریج سایت های مختلفی را راه اندازی نموده و در حوزه ساخت قالب و تولید قطعات مختلف در صنایع گوناگون فعال شده است. از جمله این صنایع می توان به خودروسازان بزرگ کشور اشاره کرد. شرکت فولاد فام، همچنین برای بازار قطعات یدکی خودرو، محصولات متعددی را تولید و ارائه می نماید.

شرکت فولاد فام هم‌اکنون بیشتر از ۴۰ سال است که در زمینه طراحی و ساخت ابزارهای تولیدی و کنترلی، تولید قطعات و مجموعه‌های فلزی، تجربه دارد. شرکت فولاد فام در سال ۱۳۹۵ به عنوان واحد نمونه صنعتی استان تهران شناخته شده است.

شرکت فولاد فام دارای ۴ سایت مختلف می باشد. در واقع این شرکت، دارای ۳ سایت تولیدی و یک دفتر مرکزی می باشد.

سایت های شرکت
  • دفتر مرکزی در تهران – سید خندان
  • تهران – سایت هشتگرد
  • تهران – سایت شمس آباد
  • بینالود – سایت خراسان
ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندی های شرکت به صورت کلی شامل موارد زیر می باشد.
  • خطوط پرس کاری و جوش کاری
  • خطوط عملیات حرارتی
  • خطوط پوشش شامل داک (زینک فلیک) و رنگ الکترواستاتیک
  • خطوط مونتاژ مجموعه‌ها
  • آزمایشگاه‌ها و تضمین کیفیت
  • واحدهای طراحی مهندسی و قالب سازی

شرکت فولاد فام توجه خاصی به مدیریت دانش در بهره‌برداری از تجربیات و درس آموخته های خود دارد. استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت، تعهد به تحویل به موقع، ارائه محصول با کیفیت، در اختیار داشتن پرسنل متخصص و متعهد و به کارگیری تجهیزات مدرن تولیدی از جمله مشخصه های بارز شرکت است. همین ویژگی ها شرکت را به یکی از بزرگترین تولیدکننده انواع قطعات فلزی با تنوع و حجم بالا تبدیل نموده است.

شرکت فولاد فام در حوزه صادرات هم فعالیت می نماید، به طوری که در راستای توسعه بازارهای هدف خود، محموله های متعددی را به مقاصد صادراتی در کشور روسیه ارسال کرده است.

دوره آموزشی اقدام اصلاحی و پیشگیرانه

با دعوتی که مدیر محترم آموزش و منابع انسانی شرکت فولاد فام به عمل آورد مقرر گردید که جهت برگزاری دوره آموزشی اقدام اصلاحی و پیشگیرانه در محل این شرکت، سرفصل ها و طرح درس دوره را طراحی کرده و ارائه نمایم.

می دانید که دوره اقدام اصلاحی، به لحاظ محتوا و سرفصل ها با دوره آموزشی حل مسئله همپوشانی هایی دارد. همچنین آموزش اقدام پیشگیرانه خود یکی از قسمت ها و سرفصل های دوره آموزشی مدیریت ریسک می باشد.

تدریس دوره آموزشی اقدام اصلاحی و پیشگیرانه در شرکت فولادفام

تدریس دوره آموزشی اقدام اصلاحی و پیشگیرانه در شرکت فولادفام

پس از طراحی آموزشی و ارائه سرفصل های دوره به واحد آموزش شرکت، اصلاحاتی در آن اعمال شد. سپس با انجام هماهنگی های لازم، روز سوم آبان ماه برای برگزاری دوره آموزشی اقدام اصلاحی و پیشگیرانه تعیین گردید.

مطابق با برنامه طراحی شده، دوره اقدام اصلاحی و پیشگیرانه به مدت ۸ ساعت و طی یک روز، برگزار گردید. مدیر مالی، سرپرست حسابداری، مدیر سیستم ها و روش ها، مدیر بازرگانی، سرپرست فروش و مدیر منابع انسانی شرکت، از جمله مسئولان سازمان بودند که در دوره حضور یافتند. شایسته یادآوری است که مدیر عامل محترم مجموعه نیز در بیشتر ساعت های جلسه های آموزشی حاضر بودند.

طی دوره آموزشی اقدام اصلاحی و پیشگیرانه ، الزامات مربوط به اقدام اصلاحی در سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار گرفت. همچنین الزامات اقدام اصلاحی و اقدام پیشگیرانه سیستم مدیریت کیفیت صنعت خودرو IATF 16949 2016  مرور گردید و نکات لازم توضیح داده شد.

در این دوره روش های تشخیص و شناسایی مسایل، عدم انطباق ها و مشکلات آموزش داده شد. تکنیک ها و روش های حل مسئله، تعیین علت های به وجود آمدن مسئله و شناسایی علت ریشه ای وقوع عدم انطباق از جمله سرفصل های دوره بودند. ضمنا طراحی راهکارهای حذف علت های ریشه ای وقوع مسائل، تعریف اقدامات اصلاحی، تعیین نحوه تشخیص و سنجش اثربخشی اقدام اصلاحی هم دیگر مفاد آموزشی بودند که ارائه گردیدند.

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.