استاندارد سیستم مدیریت دانش ایزو 30401 ISO 30401

انتشار ترجمه استاندارد سیستم مدیریت دانش ایزو ۳۰۴۰۱

استاندارد سیستم مدیریت دانش ایزو ۳۰۴۰۱  – ISO 30401:2018 اولین نسخه استاندارد مدیریتی بین المللی با موضوع مدیریت دانش هست که اخیرا ترجمه رسمی سازمان ملی استاندارد ایران از آن منتشر شده است.

استاندارد بین المللی الزامات سیستم مدیریت دانش ISO 30401:2018

ISO 30401:2018 Knowledge management system requirement

استاندارد ملی به شماره ۱۰۵۶۸   –     INSO 10568:2020

استاندارد سیستم مدیریت دانش ISO 30401:2018 مشابه با استانداردهای سیستم مدیریت منابع انسانی از مجموعه استانداردهای سری ایزو ۳۰۴۰۰ می باشد.

کمیته فنی – Technical Committee مسئول تهیه و تدوین این استاندارد، کمیته فنی ISO/TC 260 بوده ضمن آن که مرجع و رفرنس واژگان و اصطلاحات الزامات سیستم مدیریت دانش، استاندارد ISO 30400:2016 معرفی شده است.

ارائه یک سیستم با ویژگی های استاندارد و در سطح سازمان بین‌المللی استانداردها ISO ، کمک شایان توجهی می کند که این سیستم مدیریتی در شکل و قالبی سیستمی در سازمان ها بازتعریف، طراحی و پیاده سازی شود.

اولین بار است استانداردی با موضوع الزامات سیستم مدیریت دانش توسط سازمان بین المللی استانداردها – ISO تدوین و منتشر می شود. هدف از استاندارد سیستم مدیریت دانش، فراهم آوردن شرایطی است تا سازمان ها بتوانند یک سیستم مدیریت اثربخش برای خود ایجاد کنند تا به وسیله دانش برای شرکت‌شان، خلق ارزش کرده و این رویه را توسعه بدهند.

مدیریت دانش، بر راه‌ها و روش‌هایی تمرکز می کند که سازمان ها دانش را خلق نموده، آن را به کار گرفته و از نتایج آن بهره ببرند. هر سازمان با توجه به زمینه فعالیت، کسب و کار و محیط عملیاتی، سیستم و رویکرد خاص خود را برای مدیریت دانش برمی‌گزیند و در پیش می‌گیرد. مدیریت دانشی که به وجود می آید انعکاسی از نیازهای خاص و نتایج مطلوب و مورد نظر آن سازمان می باشد.

هدف استاندارد مدیریت دانش، تعیین اصول، مبانی و الزامات سیستم مدیریت دانش است. استاندارد مدیریت دانش با این مقصود از سوی مولفان آن، ایجاد و ارائه شده است تا به عنوان راهنما برای سازمان هایی که قصد دارند از دانش سازمانی خود، ارزشی بهینه، خلق نمایند مورد استفاده قرار گرفته و پایه‌ای باشد تا برای ممیزی، ثبت و صدور گواهینامه و ارزیابی سیستم مدیریت دانش سازمان ها به کار گرفته شود.

 

*******

دانلود فایل متن استاندارد سیستم مدیریت دانش ایزو ۳۰۴۰۱  – ISO 30401:2018

استاندارد ملی شماره ۱۰۵۶۸   –     INSO 10568 : 2020

نهاد منتشر کننده : سازمان ملی استاندارد ایران

فرمت : PDF

حجم : ۸۴۷KB

ویرایش : نخست

سال انتشار نسخه اصلی : ۲۰۱۸

سال انتشار نسخه ترجمه : ۱۳۹۹

دانلود : ISO 30401 2018

 

ترجمه استاندارد بین المللی سیستم مدیریت دانش ایزو ۳۰۴۰۱

ترجمه استاندارد بین المللی سیستم مدیریت دانش ایزو ۳۰۴۰۱

 

1 پاسخ

لینک ارجاع & پینگ بک

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.