تدریس دوره آموزشی نظام آراستگی محیط کار ۵s

تدریس دوره آموزشی نظام آراستگی ۵S برای مدیران شرکت کاشی توس

برگزاری دوره آموزشی نظام آراستگی ۵S در محل دفتر مرکزی شرکت کاشی توس

هفته آخر اولین ماه اولین سال قرن پانزدهم شمسی از شرکت کاشی توس دعوت شدم تا دوره آموزشی نظام آراستگی ۵S را در محل شرکت آموزش دهم.

با توجه به رویکرد مدیریت شرکت مبنی بر برگزاری دوره ابتدا در محل دفتر مرکزی سازمان و سپس برای پرسنل شرکت در محل کارخانه، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم صورت پذیرفت.

همچنین مدیریت ارشد سازمان در برنامه ریزی و اجرای دوره آموزشی این مسئله را با در نظر گرفتن هدف اصلی یعنی اجرا و پیاده سازی این سیستم مدیریتی مورد تأکید قرار می دادند.

 

تدریس دوره آموزشی نظام آراستگی محیط کار 5S در محل دفتر مرکزی شرکت کاشی توس

تدریس دوره آموزشی نظام آراستگی محیط کار ۵S در محل دفتر مرکزی شرکت کاشی توس

 

با توجه به اهداف اصلی مدیریت ارشد در به کارگیری سیستم مدیریت آراستگی و خواسته ها و نیازسنجی انجام شده و همچنین بافت سازمانی و ویژگی های صنعت کاشی و سرامیک، سرفصل ها، مطالب، مثال ها و محتواهای آموزشی، مورد بازبینی قرار گرفته و با شرایط سازمانی شرکت کاشی توس متناسب سازی و سفارشی گردید.

رویکرد اصلی من در ارائه مطالب و معرفی روش اجرایی برای استقرار و پیاده سازی نظام آراستگی تلفیق مبانی نظام ۵S و استاندارد ملی سیستم مدیریت آراستگی INSO 22420 یا همان مدل هفت سین می باشد که بنا به تجربه، بهتر با شرایط شرکت های ما و خصوصیات فرهنگ سازمانی مان سازگار می شود.

دوره اول نظام آراستگی ۵S در محل دفتر مرکزی شرکت طی یک روز و ۸ ساعت برگزار گردید. در این دوره همه مدیران ارشد و میانی سازمان، حضوری فعال داشتند.

از اجرای این دوره فیلمبرداری صورت گرفت و محتوای دوره آموزشی ضبط گردید.

به جز نمایش چند فیلم با موضوع آراستگی محیط کار، یک فیلم نیز با موضوع رفتار سازمانی هم به نمایش درآمد. تمرکز داستان این ویدئو بر نحوه ایجاد و شکل گیری رفتارهای غیرسازنده بود تا حاضران در کلاس، مقداری با مسایل و مباحث ریشه های مسایل فرهنگی ناپسند، تعامل با عادت های نامناسب کاری و مقاومت در برابر تغییر هم مقداری آشنایی پیدا کنند.

در این دوره چند فیلم با موضوع آراستگی محیط کار شامل ویدئوهای به کارگیری اصول پنج گانه نظام آراستگی، بهترین نمونه های اجرایی best practice از شرکت های مختلف در صنایع گوناگون به نمایش درآمد.

در دوره آموزشی نظام آراستگی ۵S یک مورد بازی و تمرین که با برنامه ریزی قبلی، طراحی و مقدمات آن تهیه شده بود، ارائه و انجام گردید. از این بازی با سناریوی پیش بینی شده جهت درک بهتر و عمیق تر مبانی و مفاهیم نظم، ترتیب و سامان دهی بهره بردیم و به نظر با فضای شاد و پرنشاطی که ایجاد گردید، امیدواریم موثر و اثربخش هم باشد.

 

برگزاری دوره آموزشی نظام آراستگی محیط کار 5S در محل شرکت

برگزاری دوره آموزشی نظام آراستگی محیط کار ۵S در محل شرکت کاشی توس – دفتر مرکزی

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.