آموزش گزارش نویسی برگزاری دوره آموزشی گزارش نویسی و گزارش دهی در شرکت دانش بنیان لاما الکترونیک

تدریس دوره آموزشی اصول گزارش نویسی و گزارش دهی در شرکت دانش بنیان لاما الکترونیک

آموزش گزارش نویسی در دوره آموزشی اصول گزارش نویسی و گزارش دهی در شرکت دانش بنیان لاما الکترونیک

دوره آموزشی اصول گزارش نویسی و گزارش دهی را هفته پیش در شرکت دانش بنیان لاما الکترونیک تدریس کردم. این دوره آموزشی با هدف توسعه مهارت های گزارش نویسی و گزارش دهی مدیران، سرپرستان و کارشناسان شرکت، برنامه ریزی و اجرا گردید.

در ابتدای دوره اصول گزارش نویسی که طی یک روز برگزار شد بر روی اهمیت گزارش دهی در سازمان، مواردی را مرور کردیم و کارکردهای گزارش ها و اهداف اصلی که باعث می شوند گزارش ها نوشته و ارائه شوند را مورد یررسی قرار دادیم. خصوصیات گزارش های خوب و مناسب را مطرح کرده و سپس ویژگی هایی از گزارش ها را بر شمردیم که ایجاد نمودن و در نظر گرفتن آنها در گزارش ها می تواند کارکردهایی که گزارش ها باید بتوانند محقق کنند را ارائه نمایند.

آموزش گزارش نویسی در برگزاری دوره اصول گزارش نویسی برای مدیران و سرپرستان شرکت دانش بنیان لاما الکترونیک

برگزاری دوره اصول گزارش نویسی برای مدیران و سرپرستان شرکت دانش بنیان لاما الکترونیک

 

به این مساله پرداختیم که اگر کارشناسان، سرپرستان و مدیران دارای مهارت های مناسب گزارش نویسی و گزارش دهی باشند، ممکن است شرایطی به وجود آید که روند پیشرفت و ارتقاء آنها در سازمان تسهیل شود، بتوانند تخصیص منابع را به واحد خود آسان نموده و امکانات بیشتری را جذب نمایند. همچنین توسعه مهارت های گزارش نویسی مدیران می تواند باعث شود که راحت تر موافقت مدیر مافوق خود را برای ایده ها و پیشنهادهایی که مطرح می کنند را اخذ نمایند و . . .

سپس انواع گزارش ها مطرح گردید و ساختار عمومی گزارش ها و همچنین قسمت ها و اجزاء برخی گزارش های اختصاصی تشریح شد.

آموزش گزارش نویسی چند نوع دسته بندی انواع گزارش ها در دوره آموزشی اصول گزارش نویسی و اصول گزارش دهی

آموزش گزارش نویسی – چند نوع دسته بندی انواع گزارش ها در دوره آموزشی اصول گزارش نویسی و گزارش دهی

 

یک نوع طبقه بندی انواع گزارش که بسیار هم مهم است، دسته بندی گزارش ها بر اساس ماهیت گزارش و هدف آن می باشد که این چهار نوع گزارش را شامل می شود.

  • گزارش های توصیفی
  • گزارش های تحلیلی
  • گزارش های تجویزی
  • گزارش های انتقادی

 

نحوه نگارش و تدوین هر یک از سه قسمت اصلی شامل مقدمه، متن (بدنه) و جمع بندی (نتیجه گیری) نیز توضیح داده شد. این سه قسمت اصلی شاید از این آموزه در مورد گزارش ها آمده است که توصیه می کند در گزارش دهی ابتدا بگویید چه می خواهید بگویید، سپس آن چه را که می‌خواهید، بگویید و در انتها هم بگویید که چه گفته اید.

در ادامه مطالب و نکته هایی در خصوص مستند نمودن گزارش به شواهد، داده ها و همچنین آیتم های دیداری مورد بررسی قرار گرفت.

در این دوره آموزشی نیز یک رویکرد جالب در خصوص ترتیب ارائه شواهد، اثبات واقعیت ها و نتیجه گیری کلی یا بالعکس آن با توجه به این که موضوع کلی گزارش با درصد اطمینان بالاتری توسط گزارش گیرنده مورد موافقت قرار گیرد مطرح شد.

آموزش گزارش نویسی ترتیب و روند ارائه واقعیت ها facts از جزء به کل (استدلال استقرایی) برای اخذ موافقت گزارش گیرنده نسبت به پیشنهاد و ایده نتیجه گیری شده در گزارش

ترتیب و روند ارائه واقعیت ها facts از جزء به کل (استدلال استقرایی) برای اخذ موافقت گزارش گیرنده نسبت به پیشنهاد و ایده نتیجه گیری شده در گزارش

 

همچنین یک کارگاه آموزشی تهیه و ارائه گزارش نیز تشکیل گردید، به این صورت که افراد حاضر در دوره آموزشی موظف گردیدند تا برای تهیه، تدوین و ارائه گزارش عملکرد واحدهای تحت مدیریت خود در جلسه نیم‌سالانه شرکت (جلسه بازنگری مدیریت) رویکرد، نکته ها و مسایل ارائه شده در جلسه آموزشی را رعایت نموده و به کار گیرند تا پیش از برگزاری جلسه، گزارش های تهیه شده، بررسی گردند و در صورت نیاز با ارائه بازخورد و نکات لازم، اصلاح و بازنگری شوند.

 

آموزش گزارش نویسی برگزاری دوره اصول گزارش نویسی و اصول گزارش دهی برای مدیران و سرپرستان شرکت دانش بنیان لاما الکترونیک آموزش گزارش دهی

برگزاری دوره اصول گزارش نویسی و آموزش گزارش نویسی و گزارش دهی برای مدیران و سرپرستان شرکت دانش بنیان لاما الکترونیک

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.