برگزاری کارگاه حل خلاقانه مسئله در آژانس تبلیغاتی کاربن، جلسه اول کارگاه مسئله یابی و شناسایی مسایل

برگزاری کارگاه حل مسئله در آژانس تبلیغاتی کاربن، جلسه اول کارگاه مسئله یابی

برگزاری کارگاه مسئله یابی و شناسایی مسایل از مجموعه جلسات کارگاه حل خلاقانه مسئله در آژانس تبلیغاتی کاربن

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری از آژانس تبلیغاتی کاربن تماسی داشتم مبنی بر این که می خواهند برای برخی مدیران، کارکنان و طراحان شرکت کارگاه حل مسئله برگزار نمایند.

آژانس تبلیغاتی کاربن در دو شهر مشهد و تهران فعالیت می کند. فـلـسفـه کـاربن بـه عنـوان یــک گـروه فعال در عـرصــه بـازاریـابــی و تـبــلیـغــات ارائـــه خــدمــات مـتـمـایز بـه مــشـتـریــان داخـلــی و خــارجــی بـا راه انـــدازی مـدیـریـت و نــظارت مـستمـر بر تـیـمـی خـلاق، مبتکـر و بـروز مـی بـاشد. ایـن مجموعـه با استفاده از فناوری های نوین و سرمایه انسانی متخصص و با تجربه در ایـن صنعـت پویـا، تـلاش دارد تا نقـش مـوثری در ارتقـاء دانش بازاریابی، توسعه بازار مشتریان و مهمتر از آن ارتقا آگاهی مخاطبان خود داشته باشـد. خـط مـشـی مـدیـریـت و تـیـم اجـرایـی کاربن ضـمـن رعـایــت اصــول مـحرمـانگی و راز داری و رعـایـت کـامـل حقوق مشتـریـان، ارائـه خـدمـاتـی متـعـهـدانــه بـرای انـواع کار و کـسب هـای خـرد و کلان مـی بـاشد، چـرا کـه هـدف کـاربن انـجـام کـارهـای بـنـیـادی و اصــولـی در جـهـت ارتـقـا جایـگـاه اصـلـی بـرنـد هـا و اهـداف مـشـتــریان بـوده و می باشد و در این مسیــر، تـلاش خود را بـرای خـلـق تجــربـه ای متفـاوت بـه کار گرفته است.

اهداف آموزشی شامل اهداف دانشی و اهداف مهارتی سازمان برای دوره و کارگاه حل مسئله، ارتقاء مهارت های حل مسئله کارکنان، اعلام گردید. سازمان درخواست می کرد که این دوره به صورت کارگاهی برگزار شود و شامل مثال ها و تمرین های متعددی باشد.

در پاسخ به اهداف آموزشی حاصل از نیازسنجی انجام شده توسط سازمان، طرح درس و مطالب و محتوای کارگاه آموزشی حل خلاقانه مسئله طراحی گردید و نحوه اجرای دوره نیز برنامه ریزی شد. مقرر گردید این دوره در سه روز آموزشی تشکیل شود.

ترتبیات طرح ریزی شده برای کارگاه حل مسئله در قالب یک شناسنامه دوره آموزشی تدوین گردید و به سازمان متقاضی تحویل داده شد. با دریافت تأیید اولیه از شرکت و همچنین بازخورد و اصلاحات مد نظر، تغییراتی در طراحی و برنامه ریزی انجام شده اعمال گردید که مورد تأیید نهایی کارفرما قرار گرفت.

دوره و کارگاه آموزشی حل خلاق مسئله با این هدف گذاری، طراحی گردیده تا فعالیت های حل مسئله در سازمان به صورت روش‌مند درک شود. هدف این است که دانش مورد نیاز شامل مبانی و روش های حل مسئله، تفکر واگرا و تفکر جانبی در کنار تفکر تحلیلی و تفکر همگرا را در اختیار فراگیران قرار دهد.

برگزاری کارگاه آموزش حل خلاق مسئله در آژانس تبلیغاتی کاربن، جلسه اول کارگاه مسئله یابی و شناسایی مساله

برگزاری کارگاه آموزش حل خلاق مسئله در آژانس تبلیغاتی کاربن، جلسه اول کارگاه مسئله یابی و شناسایی مساله

 

به جز انتقال دانش به فراگیران، مهارت های آنها هم ارتقاء یابد. چرا که برای هر سازمانی مهم و ضروری است که غلبه بر چالش ها، رفع مشکلات و مدیریت بحران ها را از طریق فرآیند و روش های حل مسئله صورت دهد. اجرای روش های حل مسئله باید در قالب و چارچوب فرآیندهای سازمان انجام شود.

در این صورت است که با رویکردی سیستماتیک، مسائل و مشکلات شناسایی شده در فرآیندهای عملیاتی، مدیریتی و پشتیبانی تحلیل شده و با تعیین علت‌های آن، مسائل را حتی الامکان در بار نخست شناسایی و مواجهه با آن به صورتی رسیدگی نماید که دست کم احتمال وقوع مجدد آنها را بسیار کاهش دهد یا دامنه تأثیر و شدت آسیب ها را محدود کرده و کنترل نماید.

کارگاه اول حل خلاقانه مسئله با عنوان مسئله یابی و شناسایی مسایل با حضور برخی مدیران و کارکنان آژانس تبلیغاتی کاربن برگزار گردید. سرفصل های اصلی بخش اول کارگاه حل مسئله شامل موارد زیر می شدند.

  • مروری کوتاه بر مبانی دسته بندی و شناسایی انواع مشکل ها، بحران ها و مسایل و بررسی ویژگی های خاص هر نوع
  • کارگاه بررسی تفاوت مشکل و چالش با مسئله و تبدیل کردن چند نمونه مشکل به مسئله
  • مرور انتخاب روش حل مسئله متناسب با نوع و ویژگی های مسایل
  • کارگاه بررسی داده ها و تحلیل اطلاعات برای تشخیص روندها و شناسایی مسایل
  • کارگاه اولویت بندی مسایل شناسایی شده

به جز کارهای عملی برگزار شده در کارگاه، سه تمرین هم به فراگیران محول گردید. به آنها اعلام شد تا در فاصله زمانی تا کارگاه بعدی، تمرین ها را انجام داده و نتایج را توسط مسئول آموزش سازمان برای من ارسال نمایند. بررسی تمرین های آموزشی انجام شده و ارزیابی آنها در جلسه بعد به فراگیران بازخورد داده می شود.

برگزاری کارگاه آموزشی حل خلاقانه مسئله در آژانس تبلیغاتی کاربن، جلسه اول کارگاه مسئله یابی و شناسایی مسایل سازمان

برگزاری کارگاه آموزشی حل خلاقانه مسئله در آژانس تبلیغاتی کاربن، جلسه اول کارگاه مسئله یابی و شناسایی مسایل سازمان

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.