برگزاری دوره مجازی اصول سرپرستی برای مدیران شرکت مدیا پردازش

برگزاری دوره مجازی اصول سرپرستی برای مدیران و سرپرستان شرکت مدیا پردازش

در بهمن ماه، دوره اصول سرپرستی را به صورت مجازی برای مدیران و سرپرستان شرکت مدیا پردازش تدریس کردم. برگزاری دوره مجازی اصول سرپستی و مبانی مدیریت با دعوت، هماهنگی و برنامه ریزی مجتمع آموزشی پردیس نیکان صورت پذیرفت.

دوره مجازی اصول سرپرستی طی چهار هفته، هشت جلسه و ۱۶ ساعت تشکیل گردید. ویژگی ها و مشخصات خاص اجرای این دوره با طرح ریزی و توافق سرفصل ها و مطالب اصلی آغاز گردید. نوع کسب و کار و زمینه ای که شرکت در آن حضور دارد و فعالیت می کند، توضیحات، مثال ها و کارگاه های خاص خود را می طلبید.

به جز مطالبی که حاوی سرفصل ها، عنوان ها و تصاویر و نمودارها می شد، برخی از اسلایدها هم به ارائه متن کامل و توضیحات ساده از تکنیک های اجرایی و همچنین مدل های نظری مدیریت اختصاص داده شد که مدیران و سرپرستانی که مایل به تکمیل آموخته های خود بودند آنها را به صورت خودآموز مطالعه نمایند.

همه دوره های برگزار شده ضبط گردید و در اختیار افراد قرار داده شد تا با مرور مطالب و توضیحات مدرس، درک مطلب و فهم مسایل مدیریت و سرپرستی برایشان بهتر به وجود آید و به افزایش سطح یادگیری در آنها منجر شود.

 

برگزاری دوره آموزشی مجازی اصول سرپرستی برای مدیران شرکت مدیاپردازش

برگزاری دوره آموزشی مجازی اصول سرپرستی برای مدیران شرکت مدیاپردازش

 

ضمن آن و با توجه به درخواست همراه با تأکید کارفرما برای مشارکت مناسب اعضای حاضر در کلاس، به جز گفتگو و پرسش و پاسخ حین ارائه مطالب، تعداد ۵ آزمون میان دوره ای نیز در بستر سیستم آموزش الکترونیکی طراحی گردید و از فراگیران خواسته شد که پیش از حضور در کلاس، در آزمون شرکت کرده و به پرسش ها و سوال های آزمون پاسخ دهند.

پرسش های پیش از برگزاری هر جلسه آموزشی، به صورت ۵۰-۵۰ از مطالب ارائه شده در جلسه پیشین و مطالب همه جلسه های برگزار شده تا آن مقطع در نظر گرفته شده بود. نتیجه حضور مدیران در آزمون های میان دوره ای را از سیستم اخذ و بررسی کرده و در صورتی که نکته ای لازم بود در کلاس آن را خاطرنشان می کردم

همچنین در هر جلسه آموزشی به صورت میانگین ۲ تمرین عملی از اجرای تکنیک های مدیریت و سرپرستی به درس آموزان داده می شد و از آنها می خواستم که پس از انجام تمرین از برگه عکس گرفته و برایم ارسال کنند. امیدوار هستم که انجام تمرین ها و کارگاهی آموزشی به این صورت، نقش پررنگی در ماندگاری مفاهیم در ذهن فراگیران ایفا نماید.

دوره آموزشی مجازی مبانی مدیریت و اصول سرپرستی - کارگاه آموزشی گزارش نویسی و گزارش دهی

دوره آموزشی مجازی مبانی مدیریت و اصول سرپرستی – کارگاه آموزشی گزارش نویسی و گزارش دهی

 

سطح مشارکت در آزمون ها (پنج آزمون : چهار آزمون طی کلاس و یک آزمون نهایی) و همچنین انجام و ارسال تمرین ها (حدود ۱۲ تمرین و کار کلاسی) را به صورت نسبی در سطح بالایی ارزیابی می کنم.

در پایان دوره مجازی اصول سرپرستی و مبانی مدیریت، یک آزمون نهایی از تمامی مطالب ارائه شده در فایل آموزشی و همچنین توضیحات و مثال ها و تمرین ها طراحی گردید و چند روز پس از آخرین جلسه، آزمون نهایی برگزار شد.

شرکت مدیا پردازش با پشتوانه ای از سال ها تجربه و فعالیت بنیان‌گزاران آن در بازار فناوری اطلاعات از از حدود ۱۰ سال پیش فعالیت خود در بازار ICT ایران را با واردات برندهای معتبر جهانی لپ تاپ و تبلت کلید زده است. نتیجه، قابل توجه بود و شرکت توانست ظرف ۲ سال، سهم بزرگی را از بازار فروش لپ تاپ به دست آورد و به یکی از بازیگران بزرگ بازار ICT کشور تبدیل شود.

هر چند دستیابی به سهم چشمگیری از بازار، خود، دستاورد بزرگی بود، اما شرکت هوشمندانه تمرکز خود را بیشتر به سمت بازار موبایل تغییر داد و با اتخاذ رویکردی نوین در بازار و صنعت موبایل مانند به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص و باتجربه و الگوبرداری از شرکت‌های موفق توانست رشد سریع، مناسب و قابل توجهی را رقم زند.

رویکرد فرآیندی، تفکر سیستمی و برنامه‌ریزی استراتژی محور در مدیا پردازش، نقش مهمی در ارتقاء سطح کیفی و کمی فروش آن داشت به طوری که این شرکت به مدت دو سال متوالی بزرگترین وارد کننده رسمی و مجاز گوشی هوشمند از دید گمرک ایران بوده است.

دوره آموزشی مجازی مبانی مدیریت و اصول سرپرستی - کارگاه آموزشی حل مسئله و خلاقیت

دوره آموزشی مجازی مبانی مدیریت و اصول سرپرستی

 

مدیا پردازش هم اکنون نمایندگی فروش سه برند بزرگ تلفن همراه شامل اپل، ال جی و هواوی را در اختیار دارد.

مطالعه و نیازسنجی بازار موبایل کشور و استخراج خواسته‌ها و حساسیت‌های مشتریان و مصرف کنندگان ایرانی، مبنای جهت‌گیری و تصمیم‌گیری‌های استراتژیک مدیا پردازش بوده است. شرکت با تفکری نو و عملکردی نوین و شناخت هوشمندانه فرصت‌های جدید، ‌رشد و توسعه پایدار را در سازمان نهادینه ساخته و آن را جزیی پیوسته از فرآیندهای عملیاتی خود نموده است. مدیا پردازش، متعهد است با هم اندیشی و همدلی و بهره گیری از استراتژی‌های جدید، متعالی اندیشیده و متفاوت عمل نماید.

برنامه ریزی، اجرا و برگزاری دوره مجازی اصول سرپرستی با این خصوصیات و مشخصات، تجربه های مفید و مناسبی را در اختیار قرار داد تا بتوان در چارچوب شرایط و برخی محدودیت های برگزاری دوره های آموزشی به صورت از راه دور و الکترونیکی، سطح مشارکت را در نقطه ای مطلوب نگهداری کرد.

 

دوره آموزشی مجازی مبانی مدیریت و اصول سرپرستی

دوره آموزشی مجازی مبانی مدیریت و اصول سرپرستی

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.