برگزاری دوره و کارگاه آموزش اصول سرپرستی در شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام

برگزاری دوره و کارگاه آموزش اصول سرپرستی در شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام

برگزاری کارگاه و دوره آموزش اصول سرپرستی در شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام، دوره خاصی بود و نکته جالب توجهی داشت. از این لحاظ که مدیر عامل که مالک شرکت و سهامدار اصلی این کسب و کار بود، تمام وقت در دوره حضور یافت. بله بسیار جالب توجه بود که مدیر عامل شرکت در تمام طول دوره به صورت فعال مشارکت نمود یعنی سوال می پرسید، تمرین ها را انجام می داد و پرسش های من را هم پاسخ می داد.

طراحی دوره آموزشی

هنگامی که کارشناس آموزش واحد منابع انسانی تماس گرفت و درخواست شرکت جهت برگزاری یک دوره اصول سرپرستی را در محل کارخانه ارائه کرد، مانند خیلی از شرکت هایی که اخیرا درخواست دوره آموزشی کرده اند، چند باره تأکید نمودند که دوره تا جایی که ممکن است به صورت کارگاهی برگزار شود. همچنین نظرها و خواسته های مدیر عامل سازمان را هم انتقال دادند که نحوه برگزاری دوره، ارائه مطالب و تدریس دوره، در شکل و مختصات یک کلاس نظری و تئوریک نباشد.

به جز این، چند مورد دیگر هم از ویژگی‌ها و شرایط مورد انتظار مدیریت آموزش و مدیر منابع انسانی نیز مطرح کردند. مجموعه نسبتا کاملی از اهداف دانشی، اهداف مهارتی و اهداف رفتاری را بیان کردند. برای این که خواسته های کارفرما را شفاف تر و دقیق تر درک نمایم، پرسش هایی را هم مطرح کردم. چند نمونه از رویدادها و اتفاقاتی که در سازمان رخ داده بود و ممکن بود مبنای احساس نیاز به برگزاری این دوره بوده باشد را خواستم که تعریف کنند. همچنین رفتارها، نگرش و دیدگاه هایی که مد نظر و مطلوب مدیریت سازمان را پرسیدم و توضیح دادند.

از دغدغه‌های مدیریت که مطلع شدم طراحی دوره را انجام داد. سرفصل ها و مدت زمان دوره را متناسب با اهداف آموزشی پیشنهاد کردم. طراحی سرفصل های دوره و کارگاه آموزشی اصول سرپرستی به یک پیشنهاد ۱۶ ساعتی انجامید که به شرکت ارائه شد. شرایط و مدت زمان تعیین شده مورد موافقت قرار گرفت. با برنامه ریزی زمانی و هماهنگی‌های بعدی، اجرای دوره آغاز شد و ادامه یافت.

بازی آموزشی

هنگام طراحی دوره و تدوین طرح درس، چند بازی آموزشی برای درک بهتر مفاهیم در دوره گنجانده شد. به جز کارکرد تسهیل و تقویت یادگیری، انجام بازی‌های آموزشی، سطح انرژی و علاقه حاضران در دوره را به وضوح بالا می‌برد. در کنار بازی های آموزشی، دو مورد هم نقش آفرینی با سناریوی طراحی شده داشتیم که لحظات جالب و هیجان انگیزی را در کلاس ایجاد کرد.

 

برگزاری دوره و کارگاه آموزش اصول سرپرستی در شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام پیمانکار صنعت نفت

برگزاری دوره و کارگاه آموزش اصول سرپرستی در شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام پیمانکار صنعت نفت

 

آزمون کتبی دوره آموزشی

مقرر شد با هدف ارزیابی اثربخشی آموزشی در سطح دوم یعنی یادگیری، آزمونی را طرح‌ریزی و برگزار کنیم. ارزیابی دوره منحصر به همین آزمون کتبی شد که ۱۱ سوال داشت. در این سوال ها، چند داستان مدیریتی هم مطرح شد. از فراگیران خواستم با توجه به مدل‌ها ومفاهیمی که یاد گرفته بودند، موقعیت‌ها را تحلیل نمایند، علت‌ها و دلایل وضعیت پیش آمده را ریشه‌یابی کرده و راهکار و راه‌حل پیشنهادی خود را بنویسند.

برای جلب توجه و تمرکز افراد حاضر در دوره، به مدیر عامل و معاون ایشان در ابتدای جلسه نخست، پیشنهاد تعیین و اعلام آیتم تشویقی برای ۳ نمره برتر آزمون را دادم که مورد پذیرش قرار گرفت.

ارزشیابی کلی دوره آموزش اصول سرپرستی

در جلسه اول همچنین از افراد خواستم که برگه هایی جداگانه برای انجام تمرین ها داشته باشند و نام خود را روی برگه ها بنویسند. اعلام کردم که در پایان روز و پس از انجام آخرین تمرین حین کلاس، برگه ها را تحویل خواهم گرفت. به جز امتیازی که هر یک از حاضران در دوره در آزمون کتبی به دست آوردند، امتیازی هم به نحوه انجام تمرین ها دادم. یعنی نمره کل ارزشیابی دوره آموزش اصول سرپرستی، حاصل عملکرد کارکنان در انجام تمرین ها و آزمون کتبی شد.

برگزاری دوره و کارگاه آموزش اصول سرپرستی در شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام تولید کننده انواع شیرآلات صنعت نفت گاز پتروشیمی

برگزاری دوره و کارگاه آموزش اصول سرپرستی در شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام تولید کننده انواع شیرآلات صنعت نفت گاز پتروشیمی

 

 

شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام

شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام شرکتی سهامی خاص است. در رأس این شرکت و در موقعیت رهبری آن، هیئت مدیره ای قرار دارد که همگی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر ایران می‌باشند. شرکت بیش از ۲ دهه هست که فعالیت خود را شروع کرده است.

این شرکت در کسب و کار و عملیات خود که دارای سطح بالایی از دانش فنی و تکنولوژی می باشد، پرسنل مجرب و کارآزموده که آموزش های لازم را گذرانده اند، بهره می گیرد. شرکت تمرکز خود را بر طراحی، ساخت و تولید تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی قرار داده است. شرکت دانش فنی و تکنولوژی لازم برای طراحی و تولید تجهیزات مهم صنایع را از طریق همکاری با شرکت های برتر خارجی و انتقال هوشمندانه دانش فنی به دست آورده است.

شرکت پیشگام در تولید محصولاتی با کیفیت و مرغوب و در انطباق با استانداردهای ملی و بین المللی متمرکز شده است. در طراحی، توسعه و تولید محصولاتی با کیفیت، مستندات طراحی، فنی، مهندسی و کیفی تهیه و تدوین می شوند. سپس این مستندات مبنای انجام کلیه فرآیندهای تامین، تولید، بازرسی و تست قرار می گیرند. از جمله دلایل بهره مندی شرکت پیشگام از شهرت خوب در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، التزام سازمان در به کارگیری استانداردهای کیفیت می باشد.

شرکت پیشگام با دارا بودن واحد تحقیق و توسعه، علاوه بر اخذ پروانه بهره برداری در تولید شیرآلات از وزارت صنعت و معدن و تجارت، مجوز تاسیس واحد تحقیق و توسعه را اخذ نموده است و به عنوان یک مرجع در حوزه شیرآلات توپی کاربردی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ایران مطرح می باشد. شایسته گفتن است که شرکت پیشگام، اولین شرکت در بین تولید کنندگان شیرهای توپی در ایران می باشد که موفق به طراحی و ساخت شیرهای تمام جوشی All welded ball valves شده است. امروزه این شیرها از سایز ۱/۲ اینچ الی ۴۲ اینچ در کلاس های ۱۵۰ الی ۲۵۰۰ تولید می شوند.

برگزاری دوره و کارگاه آموزش اصول سرپرستی در شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام تولید کننده انواع شیرآلات صنایع نفت گاز پتروشیمی

برگزاری دوره و کارگاه آموزش اصول سرپرستی در شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام تولید کننده انواع شیرآلات صنایع نفت گاز پتروشیمی

 

مشتریان اصلی شرکت پیشگام، شرکت ملی گاز، شرکت ملی نفت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت های تابعه این شرکت ها مانند شرکت انتقال گاز، شرکت های بهره برداری نفت و گاز، شرکت مهندسی و توسعه گاز و کالای پتروشیمی می باشند.

محصولات تولیدی شرکت به صورت فهرست وار شامل موارد زیر می باشند.
  • تولید شیرهای توپی از نوع بدنه پیچی (Split-bolted body) و بدنه تمام جوشی (All welded)  از سایز ۲ اینچ  الی ۴۲ اینچ در کلاس های فشاری ۱۵۰ ، ۳۰۰ و ۶۰۰
  • شیرهای توپی با کاربرد در فشارهای بالا منطبق بر استاندارد API 6D در کلاسهای ۹۰۰ ، ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰
  • شیرهای سر چاهی منطبق بر استاندارد API 6A در کلاس های ۳۰۰۰ ، ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰
  • محرک های قابل نصب بر روی شیرآلات صنعتی

 

برگزاری کارگاه آموزشی اصول سرپرستی در شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگامث

برگزاری کارگاه آموزشی اصول سرپرستی در شرکت طراحان تجهیزات صنعتی پیشگام – تولید کننده انواع شیرآلات توپی، الکتریکی و . . برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

 

 

در مورد شرکت پیشگام هنوز هم یک نکته جالب دیگر وجود دارد. بیانیه ارزش های این شرکت را که مشاهده بفرمایید این موارد را می بینید.

  • وفادار به ایران زمین
  • تعهدات
  • نوآوری
  • برد – برد ( برنده –  برنده)
  • زمان شناسی
  • پیشگیری از فساد
  • حفظ محیط زیست
  • انجام کار تیمی
  • حفظ حریم خصوصی و رعایت قوانین اجتماعی
  • رعایت اصول اخلاقی حرفه ای
  • تلاش و سخت کوشی

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.