برگزاری دوره اصول سرپرستی در محل شرکت چاپ و انتشارات آستان قدس دوره مبانی مدیریت و رهبری

بازدید از شرکت چاپ و انتشارات آستان قدس و آشنایی با فرآیندهای سازمان جهت تدریس دوره مبانی مدیریت و اصول سرپرستی

هفته گذشته و چند روز پیش از برگزاری دوره مبانی مدیریت و رهبری – اصول سرپرستی برای بازدید و آشنایی با فرآیندهای عملیاتی و مدیریتی شرکت چاپ و انتشارات آستان قدس به محل کارخانه چاپ قرآنی این مجموعه رفتم.

هدف اصلی این بازدید و نتیجه و خروجی این حضور در محل شرکت، کسب آشنایی با فضا و بافت سازمان جهت اختصاصی نمودن و سفارشی کردن مطالب و محتوای دوره آموزشی مبانی مدیریت و رهبری و اصول سرپرستی برای مدیران و سرپرستان شرکت می باشد. چرا که دو هفته پیش از واحد طرح و برنامه شرکت چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی جهت برگزاری دوره آموزشی اصول مدیریت و سرپرستی با من تماس گرفتند. پس از انجام هماهنگی های لازم مقرر گردید که دوره آموزشی اصول سرپرستی و مدیریت در محل مرکز جوانان آستان قدس واقع در خیابان کوهسنگی مشهد برگزار شود. مدت زمانی که هم اکنون برای دوره اصول سرپرستی در نظر گرفتم حدودا چهار روز می باشد.

معمولا پروسه ای را با شرکت های متقاضی برگزاری دوره های آموزشی که می خواهند دوره به صورت اختصاصی در محل شرکت آن ها برگزار شود هماهنگ می کنم، به این صورت که هنگام حضور در محل شرکت و پیش از تشکیل کلاس با مدیران مرتبط و مسئولان مافوق افراد شرکت کننده در دوره، جلسه ای برگزار می شود و از آن ها اهداف مهم آموزشی و یا در مواردی نیازهای اصلی مهارتی یا حتی رفتاری مدنظر آنان را دریافت می کنم تا زمان ارائه مطالب این نکات مدنظر قرار گیرد.

در برخی موارد هم از طریق بررسی وب سایت شرکت و آشنایی با فرآیندهای عملیاتی و ساختار مدیریتی سازمان، محتوا و مطالب دوره را با شرایط آن شرکت متناسب و به روزرسانی می کنم. مواردی هم که امکانپذیر باشد با مدیریت شرکت هماهنگ شده و از آن شرکت بازدید به عمل می آورم.

در مورد شرکت چاپ و انتشارات آستان قدس مطابق برنامه ریزی خوبی که صورت گرفت جهت آشنایی با فرآیندهای عملیاتی و سیستم مدیریت و سرپرستی این شرکت به محل کارخانه چاپ قرآنی واقع در شهرک صنعتی فردوسی (چهارطاقی) رفتم. بازدیدی که نظر من را جلب کرد، ضمن آن که می توانم بگویم هیجان انگیز هم بود.

برگزاری دوره آموزشی مبانی مدیریت و رهبری دوره مبانی مدیریت و اصول سرپرستی در محل شرکت چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی

بازدید از شرکت چاپ و انتشارات آستان قدس و آشنایی با عملیات و فرآیندهای سازمان جهت اختصاصی کردن مطالب و سرفصل های دوره مبانی مدیریت و اصول سرپرستی – عکس : عباسی، قدس آنلاین

در ابتدا جلسه ای با جناب آقای مهندس محدث داشتم که ایشان با حوصله تاریخچه ای از فعالیت شرکت را از ابتدا تا کنون توضیح دادند و در ادامه نیز رویکرد مدیریت سازمان را با توجه به متد ۷M تشریح نمودند.

سپس به همراه مسئول طرح و برنامه شرکت از واحدهای سازمان بازدید کردیم و با مسئولان هر قسمت گفتگویی در خصوص فعالیت ها و فرآیندهای سازمانی مرتبط با آن واحد داشتم. قسمت های اصلی شرکت شامل لیتوگرافی، سالن صحافی، سالن چاپ، بسته بندی و . . . می شدند.

البته لازم به گفتن است که شرکت چاپ و انتشارات آستان قدس از سه سایت مجزا تشکیل شده است که دو واحد در مشهد بوده و واحد سوم که بزرگترین آنهاست همین کارخانه چاپ قرآنی است در شهرک صنعتی فردوسی واقع شده است. این شرکت از تجهیزات بسیار پیشرفته انواع چاپ بهره می برد و محصولاتی با کیفیت و مرغوب تولید می نماید که از چاپ انواع کتاب تا محصولات متنوع تجاری و صنعتی را پوشش می دهد.

شایسته است تا از مدیریت محترم مجموعه، واحد طرح و برنامه و سرپرستان سازمان که صمیمانه پذیرای من بودند و همچنین هدیه و یادگاری ارزشمندی که به من دادند، بسیار تشکر کنم.

برگزاری دوره آموزشی اصول سرپرستی و تدریس دوره آموزشی مبانی مدیریت و رهبری شرکت چاپ و انتشارات آستان قدس

بازدید از شرکت چاپ و انتشارات آستان قدس و آشنایی با فرآیندهای سازمان جهت اختصاصی کردن مطالب و سرفصل های دوره مبانی مدیریت و اصول سرپرستی

حال با توجه به شناخت نسبی که از مأموریت سازمان، فرآیندهای سیستم مدیریت، واحدها و عملیات شرکت و در کل بافت و نیروی انسانی آن به دست آمد، متناسب کردن محتوا، سرفصل ها و مطالب دوره آموزشی اصول سرپرستی با آن چه سرپرستان شرکت به لحاظ دانش و مهارت های سرپرستی به آن نیاز دارند کار مشکلی نخواهد بود.

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.