انتخاب یک مهندس خوب به‌عنوان سرپرست یا مدیر

در باب آداب انتخاب یک مهندس خوب به‌عنوان سرپرست یا مدیر

در باب آداب انتخاب یک مهندس خوب به‌عنوان سرپرست یا مدیر

اشکالی ندارد یکی از کارشناس‌هایی که عملکرد بهتری دارد نسبت به بقیه، یکی از مهندس هایی که به نسبت دیگران، دانش فنی و عملیاتی بالاتری دارد را به عنوان مدیر واحد یا سرپرست آن قسمت انتخاب کنی.

عیبی ندارد، این که ممکن است هم یک کارشناس و مهندس خوب را از دست بدهی و هم احتمالا یک مدیر و سرپرست بد به دست بیاوری،

می دانم که دلایلی هست، دلایل منطقی. زحمت کشیده، پیگیر بوده، خوش‌فکر بوده و . . .

انگیزه می شود برای خودش، الگویی می شود برای دیگران، حتی ممکن است که خواسته اصلی‌ات محقق شود و یک مدیر و سرپرست با دید، دانش و مهارت‌های مهندسی به دست بیاوری . . . که هم فال می شود هم تماشا.

واقعا می گویم، مخالف نیستم . . . اما به او بگو، بگو که از پشتکارت، از متعهد بودنت، از دید فنی‌ای که داری، از رابطه‌ی خوبی که با من مدیرت برقرار کردی، حاشیه و مسئله نداشتی و پذیرای اهداف و برنامه‌هایم بودی خوشم آمده، دوست داشتم ارتقاءات بدهم،

می خواستم با انگیزه بیشتری به کارت ادامه بدهی، خواستم قدردان باشم، خواستم به بقیه نشان بدهم، کار خوب، بی پاسخ نمی ماند. می بینم و فرق می گذارم بین خوب و ناخوب. حتی سنجیدم که می توانی، می دانم نکردی، ولی می توانی سرپرست و مدیر خوبی هم باشی، زیر نظر داشتم تو را و به تجربه فهمیدم.

اما این را هم بدان، آن طور که تا الان پیش آمده‌ای و نتیجه هم گرفته‌ای، از این به بعد یک جور دیگر است، از اینجا به بعد یک مقداری سخت‌تر می شود.

تا الان تقریبا خودت بودی و خودت. از این به بعد اما به جز رفتار، نتیجه و عملکرد خودت، مسئول و پاسخگوی اعمال و رفتار نیروهایت هم هستی، حواست پرت نشود همه وقتت را بگذاری روی کارهایی که دوست داری و کارهایی که بلدی را فقط انجام بدهی.

باید روی کارهایی وقت و انرژی بگذاری که تا حالا انجام ندادی و تا الان یاد نگرفته‌ای، باید وقت بگذاری برای نیروهایت، بنشینی و با آنها هدف‌گذاری کنی، با آنها کارها را برنامه ریزی کنی، وظایف و فعالیت ها را بین آنها تقسیم کنی، روی انجام کارها نظارت کنی، اگر مشکلی دارند، کمک کنی رفع‌اش کنند، اگر مساله‌ای به وجود آمده با هم حل کنید.

 

انتخاب یک مهندس خوب به‌عنوان سرپرست یا مدیر واحد

انتخاب یک مهندس خوب به‌عنوان سرپرست یا مدیر واحد

 

اینها را که به او گفتی، با منابع انسانی و آموزش هماهنگ کنید و برایش برنامه ریزی آموزشی انجام بدهید، به جز آموزش هایی که می بیند از تجربه و دانش مدیریتی خودت هم توی موقعیت ها و رویدادهای مختلف به او منتقل کن، به او حل مساله و رفع مشکل را یاد بده، با او حل مساله، برنامه ریزی، کنترل و رهبری را تمرین کن.

اگر این کارها را هم انجام دادی، اشکالی ندارد یکی که فقط عملکرد فردی‌اش خوب بوده را مدیر یا سرپرست بگذاری

 

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.